Icd | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:03 24/08/2014

Icd

Na mijn voorwandinfarct en hartfalen problemen heb ik in het UMC Utrecht een icd geplaatst gekregen.
Ik voel me veilig maar ook angstig vooral als ik auto rijdt of op de fiets weg ga. Ben bang dat hij plotseling af kan gaan en dat er dan ongelukken gebeuren. Ik ben erg terughoudend in het autorijden, vooral lange afstanden.
Hebben hier meer mensen last van of is deze angst een onderdeel van mezelf.
3
5

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Wat naar zo'n tegenstrijdige gevoelens. Ik kan me voorstellen dat je hier graag met lotgenoten over zou willen praten. Dit lijkt me een heel goed item om op het forum te plaatsen. Ik hoop dat lotgenoten je een hart onder de riem kunnen steken.

20:31 24/08/2014

elly schouten

hoi ik heb ook een ICD ik was er in het begin ook bang voor maar nu rij ik auto brommer en dat gaat goed nou heb me ICD nog niet hoeven ingrijpen maar ik heb hem sinds 2007 hij is zelf al vervangen me
ICD mees van tijd voel je het wel aan komen ik heb het een paar keer mee gemaakt dat ik wat licht in me hooft werd ben toen even aan de kant gaan staan maar je moet niet er teveel aan denken succes groetjes elly ICD drager

20:50 24/08/2014

Jos Aalders

De risico's zonder icd lijken mij groter, wanneer een icd schokt ben je niet geheel van de kaart. Het is een korte schrik waarna je de auto aan de kant zet. je hoeft niet meteen naar een ziekenhuis, wel melden en overleggen over controle. Na enige tijd zonder een schok neemt de zekerheid toe. Zelf heb ik een subcutane icd, die afging tijdens een badminton wedstrijd. het leek me verstandig om niet meer te badmintonnen, maar ik doe heel veel duursport zonder aan een icd te denken . Succes

20:54 24/08/2014

J Z

Je hebt een ICD ter bescherming van ergere problemen. Ondanks dat het misschien lastig is - en dat kan echt wel een jaar duren - heb je hem ook gekregen om lekker door te kunnen leven. Een ICD gaat echt niet zomaar af en als hij gaat is het een veiligheid erbij. Natuurlijk kun je ongelukkig vallen, in de auto zitten of in een zwembad liggen. Maar jij hebt dan in ieder geval gerede kans dat je het overleeft. Er zijn genoeg ‘eenzijdige ongelukken zonder duidelijke oorzaak’ die gewijt worden aan hartstilstanden.

Ik heb al veel te lang een pacemaker en nu ICD om te weten dat het slijt. Opeens bedenk je 's avonds in bed dat je er de hele dag niet aan gedacht hebt.

En als hij afgaat is een auto tegenwoordig best een veilige plek ;-)

21:28 24/08/2014

Jan van Eijk

Op 27 augustus a.s. wordt mijn 2-dradige ICD in Breda vervangen door een 3-draads exemplaar.
Het eerste exemplaar is in januari 2013 aangebracht, er was toen geen reden om een 3-draads exemplaar aan te brengen, na een hartecho in juli j.l. bleek dit wel noodzakelijk.
Ook ik rijd gewoon auto met mijn ICD. Ik lees vaak dat een ongeluk is veroorzaakt om de bestuurder (ster) onwel geworden is, dan maar liever een flinke optater maar wel kans op overleven. Normaal sta ik er niet bij stil dat zoiets zou kunnen gebeuren.

01:58 25/08/2014