Stoppen met eEmconcor betablokker | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:57 19/10/2016

Stoppen met eEmconcor betablokker

Hallo,

jaartje of 2 geleden heeft mijn arts Emconcor minor 2.5mg voorgeschreven, hiervan nam ik een half tabletje bij het ontbijt. Toen had ik last van hoge bloeddruk, stress en een opgejaagd gevoel met soms wat migraine. Ondertussen weer op controle geweest en is me aangeraden ermee te stoppen. Een weekje zo gedaan, bloeddruk altijd 11/7 -12/7 en een hartslag van rond de 60. Maar na enkele dagen merkte ik toch wat "overslagen" van het hart. De bedrijfarts ook eens een ECG laten nemen en zijn blijkbaar geen kwaadaardige stoornissen. Nu, ondertussen terug gestart met Emconcor maar slechts 1/4 tabletje om zo misschien toch uiteindelijk te stoppen. Maar ik blijf af en toe een overslag hebben. Is dit normaal bij het stoppen met een betablokker? Wat zou ik doen, volhouden of terug een half tabletje nemen?

 

Mvg

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Het kan inderdaad voorkomen dat na het stoppen van een beta-blokker een gevoel van overslagen ontstaat.
Meestal is dat een tijdelijk fenomeen, dat dus vanzelf weer overgaat. Als uw bloeddruk nu goed is, zonder medicijnen, zou ik gewoon even 2 weken afwachten, om te zien of de overslagen niet vanzelf verdwijnen.
Beta-blokkers worden soms ook gegeven om overslagen te onderdrukken. Als dit bij u dus in het verleden ook werkte (maar u voelde ze blijkbaar voor het gebruik van dit medicijn niet), dan kunt u overwegen om weer met zo'n lage dosering te starten om de overslagen te onderdrukken.
Maar, nogmaals, ik verwacht dat u er tijdelijk last van zult hebben.

20:48 19/10/2016

Feetje

Medicijngebruik, al dan niet, in overleg met arts.
Bètablokkers remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse voedingsstoffen, waaronder zink en Q10; wat op de kortere of langere termijn ook klachten kan geven.
Verder vooral ook wat doen aan oorzaken, zoals voedingspatroon en tekorten aan diverse voedingsstoffen. weet niet of je man of vrouw bent. Veel vrouwen hebben ook te maken met oestrogeendominantie, wat ook klachten kan geven.

17:42 03/06/2018