Hartritmestoornissen en Citalopram at | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

17:21 20/10/2016

Hartritmestoornissen en Citalopram at

geachte dokter,

Op dit moment zit ik met een rotgevoel v.w.b. Medicatie en klachten. Vandaag weer bij de cardioloog geweest ivm veel extrasystolen. Gelukkig heb ik een geweldige cardioloog die goed notitie neemt. Ik heb volgens een ct sca een iets vergrote linker kamer en hiervoor krijg ik in december een echo. Omdat ik ook Citalopram gebruik was ik overgegaan van Sotalol naar Verapamil ivm de interactie. Omdat mijn hartsoverslagen niet goed onder controle komen moet ik nu naast de Citalopram en Verapamil tambocor 50mg gaan gebruiken. Vandaag was de qt tijd normaal en heb een afspraak voor volgende week om weer opnieuw de qt tijd te laten beoordelen. Ben bang voor een hartstilstand en hoop dat u een snelle reactie kunt geven over mijn risico's. 

Ps ben ook bekend met boezemfibrileren en gebruik Pradaxa.

 

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Uw cardioloog heeft terecht de medicatie gewijzigd van sotalol naar verapamil wegens de interactie. Wat mij betreft wordt u nu helemaal volgens de regelen der kunst behandeld. Overslagen zijn niet gevaarlijk.

08:29 21/10/2016

Roberto2

Dank voor uw bericht dokter. Had u wel begrepen dat ik nu ook begonnen met tambocor? En dit naast citalopram?

08:43 21/10/2016