VES | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

09:14 14/11/2016

VES

ik ben bekend met VES, maar sinds een tijdje heb ik een behoorlijke piek van extra systoles, rond mijn menstruatie. Wat behoorlijk vervelend is. Zou het wat zijn om aan de pil weer te gaan? Wordt het dan minder?

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Interessante en goede vraag. We weten dat bij vrouwen ritmestoornissen in het algemeen gekoppeld kunnen zijn aan de menstruele cyclus.
Het verbaast me dus niet dat uw overslagen ook cyclisch varieren en in uw geval dus rond de menstruatie voorkomen.
Maar, of dit ook betekent dat het gaan gebruiken van ‘de pil’ dus ook zou helpen kan ik u niet vertellen. Ik heb gezocht in de medische literatuur maar kon daar niets over zeggen. Onze website zou kunnen helpen om hier meer over te leren! Ik ben dan ook benieuwd of er vrouwen zijn die hierin ervaring hebben en die met ons willen delen. Zo kunt u gebruik maken van ervaringen van andere vrouwen en kunnen de dokters weer iets leren. We zullen een poll maken.

12:24 14/11/2016

suus-bl

Is die poll er al? Ik weet nog steeds niet zo goed hoe de site werkt Ik heb iig zeer veel extra systole die mijn leven tot een hel maken. Bij mij wordt het vanaf de eisprong erger t/m de menstruatie om dan even een week wat minder te worden. Ik zit ook te denken om evt. de pil te gaan slikken en dan desnoods mijn kinderwens te laten varen. Echt als het maar helpt!

16:02 16/11/2016