Boezemfibrileren? | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:05 09/12/2016

Boezemfibrileren?

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb al sinds ongeveer 11 maanden last van een drukkend gevoel op mijn linkerborst, benauwdheid en duizeligheid. Ik ben hier al een keer mee op de SEH geweest en bij deze onderzoeken (ECG, ECHO, bloedafname, Katherisatie) werden geen afwijkingen of vernauwingen geconstateerd. De meest acute zaken zijn hiermee wel uitgesloten en was ik redelijk gerustgesteld. Nu heb ik sinds een week of 5 's nachts een soort trillend gevoel rond mijn hartstreek. Ik word wakker en leg mijn hand op mijn linkerborst en voel het echt hevig 'bubbelen'. Mijn pols is dan gewoon rustig. Ook heb ik dit ook 's avonds als ik in mijn relaxfautteuil zit en wat begin in te dutten..... Ik heb dan ook een vrij lage hartslag (rond 50) en voel me dan ook heel duizelig. Kan dit iets met boezemfibrileren/fladderen te maken hebben? Kan je boezemfibrileren/fladderen voelen wanneer je je hand op je borst legt en je voelt de trillingen? Ik begin me nu toch weer ernstig zorgen te maken.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Als u boezemfibrilleren zou hebben, dan kun je dat niet voelen als trillingen bij het hart, en tegelijk een rustige pols. De pols zou dan ook te snel en onregelmatig moeten zijn.
Boezemfibrilleren kan wel een gevoel van pijn op de borst geven, maar duizeligheid eigenlijk niet. De enige manier om het zeker te weten is om tijdens uw klachten een ECG-registratie te hebben. Dit kan ook met een Holter-apparaatje dat 1 of 2 dagen non-stop uw hartritme opslaat. Achteraf kun je dan kijken wat het hartritme was tijdens uw klachten.

16:41 10/12/2016