Metropolol | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

18:44 09/12/2016

Metropolol

Ik hen na 2 jaar medicijnvrij geweest te zijn na een minimaze ingreep vanwege boezemfibrileren weer metropolol 100 mg gekregen omdat bij een fietstest bleek dat mijn hart gevaarlijke overslagen maakte boven 120 slagen per minuut.Ik voelde mij steeds goed en sportte weer maar met de metropolol voel ik mij afschuwelijk,ik ben doodmoe ,duizelig,lijkbleek met hele witte lippen,afwezig,praat af en toe of ik dronken ben en erg kortademig echt vreselijk,ben zelf teruggegaan naar 50 mg maar meer minderen durf ik niet.zijn er geen andere medicijnen met mindere bijwerkingen?of kan je ook geen metropolol nemen en als je last krijgt er een nemen?wat raad u mij aan,moet volgende maand pas naar de cardioloog zo is ook geen leven.

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Gevaarlijke overslagen is voor mij een lastig begrip. Overslagen kunnen alleen gepaard gaan met risico's als er een hartziekte in het spel is. Vraag uw cardioloog dan ook waarom uw overslagen als gevaarlijk zijn beoordeeld.
Als regel behandelen we overslagen alleen als ze klachten veroorzaken. Dit kan ook met andere medicijnen, dan metoprolol, maar of dat in uw geval mogelijk is, hangt van heel veel zaken af, die ik nu niet (kan) weten.
Het klinkt inderdaad dat u bijwerkingen heeft van de metoprolol, wellicht omdat u erg gevoelig bent voor dit medicijn,
Ik raad u nu af om af en toe een metoprolol te nemen, vooral omdat ik uw details niet ken.
Ik adviseer u dus om uw cardioloog te vragen waarom ze gevaarlijk zijn, en waarom u behandeld wordt. Als u klachten heeft zijn er zeker alternatieven.

16:20 10/12/2016

Fred Bakker

Dank voor uw antwoord

20:42 12/12/2016