Al enkele jaren gebruik ik bisoprolol en flecainide i.v.m. AF.
Medicijnen werken redelijk tot goed .
Ik mag graag fietsen maar het valt mij op dat ik snel last heb van verzuring/vermoeidheid in mijn benen (binnen een kwartier). Kan dit door de medicijnen komen die mijn hartrimte laag houdt ?
Bisoprolol verlaagt de hartslag bij inspanning. Hoe hoger de dosering, hoe sterker het effect. Echter, de verzuring die u meent te ervaren, hoor ik niet zo vaak van patienten. Meestal helpt het om een rustige warming up van 15-20 minuten te doen. En vervolgens de intensiteit van de training ook geleidelijk op te voeren. Tambocor heeft geen effect op de hartslagfrequentie bij inspanning. Als u precies wilt weten bij welke hartslag verzuring optreedt, dwz: waar uw omslagpunt ligt,- dan kunt u een inspanningstest -met die vraagstelling- laten uitvoeren bij een sportmedisch advies centrum (SMA) bij u in de buurt. Dat kan goed helpen bij het opstellen van een goed trainingsplan
L.S. hartelijk dank voor de mogelijkheid om vragen te stellen. Sinds een paar jaar heb ik IST, een ablatie is mislukt, medicijnen hebben weinig effect gehad en gebruik ik niet ...
Al ruim een jaar heb ik last van ademhalingsproblemen, met name het uitademen gaat heel schokkerig. Ook ben ik veel sneller vermoeid. De beta blokkers die mijn huisarts heeft voor ...
Hallo,
Al enkele jaren gebruik ik bisoprolol en flecainide i.v.m. AF.
Medicijnen werken redelijk tot goed .
Ik mag graag fietsen maar het valt mij op dat ik snel last heb van verzuring/vermoeidheid in mijn benen (binnen een kwartier). Kan dit door de medicijnen komen die mijn hartrimte laag houdt ?
Je moet Inloggen om te reageren
Albert Meijer
Bisoprolol verlaagt de hartslag bij inspanning. Hoe hoger de dosering, hoe sterker het effect. Echter, de verzuring die u meent te ervaren, hoor ik niet zo vaak van patienten. Meestal helpt het om een rustige warming up van 15-20 minuten te doen. En vervolgens de intensiteit van de training ook geleidelijk op te voeren.
Tambocor heeft geen effect op de hartslagfrequentie bij inspanning.
Als u precies wilt weten bij welke hartslag verzuring optreedt, dwz: waar uw omslagpunt ligt,- dan kunt u een inspanningstest -met die vraagstelling- laten uitvoeren bij een sportmedisch advies centrum (SMA) bij u in de buurt. Dat kan goed helpen bij het opstellen van een goed trainingsplan
16:42 11/12/2016