Menstruatie en hartoverslagen | Forum

Terug

Forum

13:43 23/12/2016

Menstruatie en hartoverslagen

We hebben in november 2016 een oproep gedaan op hart.volgers om mee te doen aan een kort onderzoek online. Het blijkt dat er vaker bij onze cardiologen vragen gesteld worden over hartoverslagen en menstruatie. 

Nadat we een mooi aantal antwoorden ontvangen hebben, lijkt het erop dat dit echt veel voorkomt. Meerdere vrouwen ervaren hartoverslagen rond de menstruatieperiode. 

In het nieuwe jaar 2017 willen we hier zeker iets mee gaan doen. Heeft u tips over wat en hoe u dit graag behandeld zou zien? Laat het ons zeker weten. We doen het voor u. 

Bijgesloten vindt u ook de verzamelde gegevens van onze enquete.

Bijlagen:

attachment menstruatie-hartoverslagen-Data_All_161223.pdf (53.2 KB)

2
3

Je moet Inloggen om te reageren

San75

Hallo
Wat fijn dat hier verder nagekeken gaat worden. Ben sinds twee jaar bekend met VES, maar sinds een paar maanden heb ik een behoorlijke piek van extra systoles net voor, tijdens en net na mijn menstruatie. Wat behoorlijk vervelend is. Ik zit echt te denken om aan de pil te gaan, kijken of dit helpt.
groetjes

12:07 24/12/2016

Jeanny Hollander

Wat ik in de enquête miste waren vragen over de post-menstruele jaren. Juist in de overgang had ik vaak het gevoel dat mijn boezemfibrilleren beïnvloed werd door wat over was van mijn hormonale cyclus. gr. Jeanny

21:19 24/04/2017

Roos

Ik vroeg me af of hier ooit nog vervolg aan is gegeven? Ik heb ook het vermoeden dat mijn klachten (VT’s en VES-sen) samenhangen met mijn cyclus. Kan hier niet eens echt onderzoek naar worden gedaan?

20:23 05/04/2018