medicijnen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:52 29/12/2016

medicijnen

Hoi he een vraagje over medicijnen.

Gebruik al 8 jaar ascal en fernprocoumon.
Na wat klachten van het hart en opname ziekenhuis zijn ze gestopt met ascal en verder gegaanmet brilique.

Weet iemand het verschil hier tussen is dit een nieuw medicijn.
voor of nadelen van dit medicijn?

Hoor het graag heb pasn eind januari afspreek met eigen cardioloog.

Zou het graag eerder weten

Ruud

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Hallo,

U geeft aan dat u al 8 jaar fenprocoumon gebruikt.
Dit is een bloedverdunner. Daarbij heeft u asa of wel het kinder asperintje gekregen ook dat is een bloedverdunner, maar werkt anders dan de fenprocoumon.
Nu is brillique gestart wederom een bloedverdunner en een plaatjes remmer. Deze zorgt ervoor bij mensen met hartklachten dat de plaatjes die kapot slaan in je bloedvaten en een vernauwing veroorzaken dat dit verminderd. Dus minder kans op vernauwingen. Stel dat u alle drie de tabletten zou krijgen (tripel therapie) dan verwacht men. U dat dit niet nodig is. Er lopen wel onderzoeken die hier nog naar kijken. Vandaar dat de asa naar brillique is veranderd. Daarbij weet ik niet of u tijdens uw opname ook een dotterbehandeling heeft onder gaan. Daarbij gaat de voorkeur naar een plaatjesremmer zoals de brillique. Hopelijk is het een beetje duidelijker zo.

13:30 30/12/2016

Ruud Schaijk

Hoi Maria,

Ik gebruik Ascal en Fernprocoumon geen aspirientje zoals je zegt.
Ascal is gestopt daarvoor is in de plaats Brilique gekomen.
Geen dotterbehandeling gehad wel klachten pijn op de borst.

Ruud

16:06 30/12/2016

Angelique En Rob Gram

Hallo, ik heb een vraagje, ik heb cardiomyopathie en een icd ( ben patiënt bij jullie) ook heb ik een traagwerkende schildklier waardoor thyrax .Gisteren hoorde ik vd doktersassistente dat mijn T4 goed was maar mijn TSH waarde te laag. Ik gebruik sinds 3 mnd het medicijn Euthyrox 100 mg. Ik weet niet goed wat dat inhoud en of dit kwaad kan voor mijn hart? Over 2 mnd moet ik weer bloed laten controleren, voor het gebruik van Euthyrox was alles goed ( deze overstap moest ivm thyrax medicatie tekort) misschien kunnen jullie mij geruststellen

10:07 02/06/2017