Herstel na ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

18:35 02/01/2017

Herstel na ablatie

Hallo,

Ik heb 5 weken geleden een ablatie gehad voor avnrt. Sinsdien gaat het niet goed met mij. Na de eerste week leek het een beetje te beteren maar nu voel ik me slechter dan ooit. Heb het benauwd, brandend gevoel op de borst, vaak ook knijpende pijn. Mijn hartslag is steeds zeer hoog (min 100) en bij minste inspanning meteen 130-150. Ook veel overslagen van verschillende soorten lijkt het. Sommige 'normaal' andere lijken wel 3 slagen te duren. Ook al 1x dat mijn hart een tel of 10 raar bleef doen. Heb nu bisoprolol gekregen maar dit lijkt ook niet echt te helpen. ook bonst mijn hart echt heel hart, alsof het elk moment uit mijn lijf kan springen. heb dit al met de cardioloog besproken maar op ecg is telkens maar een enkele overslag te zien. Ik ben echt heel bang dat ik elk moment kan doodvallen. Iemand die dit herkent?

0
4

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je dood neervalt. Het is bekend dat na ablatie voor AVNRT het gedurende een paar weken sneller klopt; vaak zijn mensen dan ook vermoeid. We weten niet hoe dit komt naar wel dat het vanzelf overgaat.
De pijn op de borst klinkt als irritatie van het hartvlies. Dat kan door de ablatie ontstaan en gaat ook vanzelf over.

10:33 03/01/2017

wicherp

Hoi, herkenbaar dit. Ik ben nu 2,5 maand geleden aan avnrt geholpen en nog gaat mijn hart veel te snel. Nadat ik weer een 24hr holter om kreeg bleek dat er nog een ritmestoornis overblijft namelijk boezemtachycardie. Nu heb ik bisoprolol gekregen en gaat het beter. Hoop voor je dat heb bij jou wel verdwijnt! Succes

10:46 03/01/2017

Petra

Hi,

Het klinkt alsof je nog een keer moet!
Het kan voorkomen dat de hartslag wat hoger is na ablatie, maar dit ( 150 ) is niet normaal.
Ook kan het zijn dat er nog een andere ritmestoornis onderzit.
Heb het zelf precies zo gehad en ben nu 3 ablatie's verder en het gaat redelijk…..

Helaas worden dingen nogal eens toegeschreven aan de psyche etc…dat kan zeker maar als je er fit ingegaan bent en er zo uitkomt is het zaak om opnieuw een EFO/ablatie te doen of ( als je het uit kunt houden zo ) een holten te doen.

Succes en beterschap.

Petra

17:08 03/01/2017

Hart Patient

Hallo,

Ik heb ruim twee jaar geleden een ablatie ANVRT gehad. in het Catharinaziekenhuis. Ik herken mijzelf niet in deze problemen.Ik heb net na de ablatie een keer 130 gehad in rust. Ik ben al ietsje ouder maar Ik kan alles doen maar ren niet meer in het rond. Ren ik wel de trappen op dan is mijn hartslag 130, zodra ik niet meer beweeg zakt mijn hartslag gelijk terug naar tussen de 70 en 90. Volgens mij is de ANVRT ablatie bij mij wel geslaagd

07:58 04/01/2017