Herstel na ablatie | Forum

Terug

Forum

19:06 02/01/2017

Herstel na ablatie

Hallo,

Ik heb 5 weken geleden een ablatie gehad voor avnrt. Sinsdien gaat het niet goed met mij. Na de eerste week leek het een beetje te beteren maar nu voel ik me slechter dan ooit. Heb het benauwd, brandend gevoel op de borst, vaak ook knijpende pijn. Mijn hartslag is steeds zeer hoog (min 100) en bij minste inspanning meteen 130-150. Ook veel overslagen van verschillende soorten lijkt het. Sommige 'normaal' andere lijken wel 3 slagen te duren. Ook al 1x dat mijn hart een tel of 10 raar bleef doen. Heb nu bisoprolol gekregen maar dit lijkt ook niet echt te helpen. ook bonst mijn hart echt heel hart, alsof het elk moment uit mijn lijf kan springen. heb dit al met de cardioloog besproken maar op ecg is telkens maar een enkele overslag te zien. Ik ben echt heel bang dat ik elk moment kan doodvallen. Iemand die dit herkent?

0
4

Je moet Inloggen om te reageren

Cherique

In juni ablatie gehad voor boezemflutter.
Sindsdien alleen nog last van fibrilleren.
Tijdens de ablatie hebben ze een slagader geraakt en liep mijn lies en bovenbeen vol met bloed.
Na ongeveer zes weken was het blauw redelijk weggetrokken. De harde stukken ook zo goed als weg.
Regelmatig blijf ik een knellend gevoel in mijn bovenbeen houden. Vooral als mijn hartslag hoog is of heel erg onregelmatig is.
Verder lijk ik ook vaker pijn op de borst en ben ik erg benauwd en heb soms ook korte hoofdpijnscheuten. Dit terwijl hartslag wel onder de 100 blijft maar heel erg onregelmatig is.
Heeft iemand ervaring met deze complicaties na de ablatie.

08:37 29/06/2017

charlot65

Je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb een aantal jaar geleden een ablatie gehad, voor avnrt. De eerste maanden ook heel veel klachten gehad, veel overslagen achter elkaar. Ook brandende pijn. Na een half jaar was het allemaal over en nu na 4 jaar heb ik alleen af en toe een beginnetje van een stoornis maar die zet nooit door.
Heb je er nog steeds last van?

13:36 22/11/2017

118

Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft ,ik sta op de wachtlijst voor een ablatie voor een hartflutters en een af.Aangezien de klachten veelal
Vanzelf overgaan (af en toe naar ziekenhuis voor extra tambocor)
Standaard verapamil 120.
Binnenkort hoor ik of een koude cryoablatie mogelijk is vraag ik mij af of
De kansen op eventuele op komplikaties kleiner zijn dan een normale
Ablatie (dmv branden)
Mvrgr Fred verwijs ,man 58 jaar

19:52 30/11/2017

stevedupont87

ik herken me hierin
in juni ben ik op spoed moeten gaan met een hartslag van 178 bpm een drukkend gevoel angst zweet duizelig en hoge hartslag waren bij mij het gevoel
bij mij is het nu bijna 3 maanden geleden dat ik een AVNRT ablatie gehad heb
tijdens het EFO hebben ze bij mij geen stoornis kunnen opwekken wel had ik last van echo beats
en hebben ze de slow path behandeld
ik heb ook nog regelmatig last van een hogere hartslag in rust(tussen de 85 en 100)
een benauwd gevoel ,angst, kriebels/steken aan de hartstreek, een verward gevoel, ik heb na de ablatie 2 keer een hartslag van 130 gehad 1keer op werk en 1 keer wakker geschoten die daalde wel direct terug naar normale waardes dus ik denk dat dit alles gewoon bij het genezings proces hoort
volgens mij is stress en voeding ook een hele grote factor wat deze stoornissen opwekt
het piekeren dat je iets gaat krijgen helpt niet vooruit en ik spreek uit ervaring hierover ik dacht ook dikwijls da ik een hartstilstand of hartinfarct ging krijgen
ik probeer nu de volgende 3 maanden positief te blijven en hopen dat ik er dan van hersteld ben
wat ik verneem is dat de mensen na een ablatie meestal 6 maanden tot zelf een jaar aan het herstellen zijn van de ingreep en dan pas weten of het gelukt is of niet probeer het een beetje tijd te geven. ┬┤de ene mens geneest in 3 maanden de andere in een jaar etc
dus al bij al positief blijven mss kan yoga of meditatie je helpen om rustig te blijven, probeer ook gezond eten ( veel de E in de voeding te vermijden) ik zou ook mss l glutamine bijnemen voor het herstel van de litekens en vooral je ook niet laten hangen en gewoon positief vooruit denken .
negativiteit trekt negatieve zaken aan

groetjes

14:34 08/12/2017