Bijwerkingen medicijnen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

07:09 16/01/2017

Bijwerkingen medicijnen

Dag,

ik slik na langdurig boezemfibrilleren sinds 3 maanden medicijnen: edoxaban, verapamil, digoxine, flecainide en sinds kort helaas  ook pravastine. IkEr zijn 2 verschijnselen merkbaar die ik wijt aan de medicijnen, maar die ook wat ' vaag mogen klinken. Sinds het begin merkte ik dat ik lipomen kreeg op armen en borst. In het verleden heb ik dit ook gehad bij het slikken van fluoxitine. IJe kunt dit natuurlijk afdoen als een ' triviaal' probleem, maar toch vraag ik me af waarom mijn lichaam op deze manier reageert. blijkbaar is er toch iets met de balans niet in orde.

Verder nemen bestaande gewrichtsklachten toe. Ik had altijd al problemen met de duimen, maar nu ook elders (terwijl ik driekwart jaar geleden op die plekken nog aantoonbaar 'artrosevrij' was.

Michiel

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Guus Brueren

Geachte Heer,

Alle medicatie kan bijwerkingen hebben. Het is lastig om schriftelijk hier antwoord te geven welke nu het meest voor de handliggende bijwerkingen kunnen hebben. Ik zou met uw eigen voorschrijvend dokter contact opnemen; teneinde de start vd kklachten en de bijwerkingen te kunnen linken.
MvG

Guus Brueren

16:37 16/01/2017

Jan Oud

Dag.
Van de cardioloog kreeg ik ivm hoge bloeddruk 1dd 80 mg Valsartan en 1dd 200 mg Diltiazem voorgeschreven. Sinds oktober 2016 in goede doen terugverwezen naar huisarts. Van de Valsartan had ik steeds last van hoest en van de Diltiazem kreeg na ong. een jaar last van oedeem en daarnaast ook ecg-afwijkingen, n.l. compleet RBTB en 1e graads AV-blok. Vorige maand beide middelen gestopt; gebruik nu 25 mg Hydrochloorthiazide > RR 140/85.
Vraag 1: Zijn de ecg-afwijkingen reversibel?
Vraag 2: Kan ik met deze stoornissen sporten (fitness en joggen)?
Jan

19:25 23/03/2017