Hartoverslagen na ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

10:11 16/01/2017

Hartoverslagen na ablatie

Hi cardiologen,

Ik heb twee vragen/problemen:

Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een ablatie gehad voor vele (15000) hartoverslagen per dag. Er zijn toen 4 focussen weggebrand waar die hoeveelheid overslagen vandaan kwamen. Sinds 1,5 jaar nu heb ik nog maximaal 50 overslagen per dag, behalve als ik een heel nerveus moment heb: examen, sollicitatiegesprek, heel slecht nieuws, hevig schrikken etc.

Nu sinds een week of 2 komen de overslagen steeds vaker terug. Vanochtend liep ik trappen omhoog naar de 3e verdieping waar ik geen klachten had (ik sport ook gewoon dus een normale conditie) en ik stap mijn kantoor binnen, vervolgens ging ik zitten en had ik werkelijk 5 minuten lang constant riedels aan overslagen, wel 25 per minuut! Wat kan dit in godsnaam zijn?

Is het uberhaupt mogelijk dat na een succesvolle ablatie en al 1,5 jaar heel weinig overslagen, het terugkomt op een andere plek in het hart??

Daarnaast is het mogelijk dat deze hoeveelheid in zo'n korte tijd waar de ene overslag de ander afwisselde, het gevaarlijk wordt?

Hartelijk dank voor enig antwoord.

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Als indertijd 4 foci zijn behandeld, dan is het goed mogelijk dat nu een “slapende” 5e plek wakker is geworden en gaat opspelen.
Er is geen reden om aan te nemen dat het nu gevaarlijk is geworden, maar als u er weer veel last van gaat krijgen dan adviseer ik u toch een nieuwe verwijzing naar een cardioloog.
Ga ook nog even na of er typische uitlokkende factoren waren. U beschreeft al stress, maar koffie, alcohol, vermoeidheid en bepaalde smaakzouten kunnen bij heel veel mensen hartkloppingen uitlokken.

15:41 16/01/2017