Lage bloeddruk | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

21:00 25/01/2017

Lage bloeddruk

Hallo,

Ik wil graag een antwoord op mijn vraag.

Ik heb veel last van lage bloeddruk, veel dagen van ziek voelen, erg duizelig en alleen maar willen liggen.

Mijn bloeddruk is dan maar ongeveer 95/50, dan neem ik meestal wat tomaatjes met veel zout. Maar volgens mij is dat niet zo best voor mijn nieren.

Heeft u misschien een andere oplossing voor mij om deze dagen door te komen??

Met vriendelijke groet,

Els Oerlemans.

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Beste Els, een lage bloeddruk kan inderdaad lastig zijn. Je beschrijft niet of je medicijnen gebruikt die een rol kunnen spelen in het ontstaan van de lage bloeddruk dus ik ga er maar even vanuit dat dit niet zo is.
Er zijn een aantal dingen waar je zelf op kunt letten:
Drink voldoende 1,5 tot 2 liter per dag
Zorg dat je niet overmatig maar wel voldoende zouten binnenkrijgt gedurende de dag
Beweeg voldoende en denk dan met name aan duursporten zoals wandelen of fietsen ipv sporten met een forse piekbelasting.
Bouw een inspanning langzaam af met een cooling down.
Als je lang moet staan, beweeg dan regelmatig je benen.
Als je vanuit een ontspannen houding overeind komt. Ga dan eerst goed rechtop zitten en beweeg even je benen en maak een paar keer stevige vuisten.
Ik hoop dat er voor jou bruikbare tips bij zijn.

22:30 25/01/2017

Elisabeth Oerlemans.

Dank voor het snelle bericht, maar ik had inderdaad erbij moeten zetten van mijn medicijnen.
Ik heb al 7 jaar hartritmestoornis, 3 maal een cardioversie gehad, en daarna flecainid tabletten die na anderhalf jaar niet meer werkten.
Daarna heb ik bétablokker Bisoprolol gekregen. Ik gebruikt ook nog Ramipril com en 's avonds marcumar.
Ik drink veel, vooral water.
Ik ben een stevige sporten, wat mijn Cardioloog prima vindt. Want het laatste jaar gaat het goed met mij. Maar toch heb ik altijd een lage bloeddruk, en een lage polsslag. Als mijn bloeddruk te laag is voel ik mijn echt beroerd, veel hoofdpijn, duizelig, tegen het braken aan.
Dan is mijn bloeddruk onder de 100.
Wat kan ik hier het beste tegen doen??
Dank U.

23:27 25/01/2017

Francine Steerneman

Een aantal van de medicijnen die je gebruikt werken bloeddrukverlagend, ( betablocker en ramipril) ik denk dat het verstandig is om met je cardioloog te kijken of er een aanpassing mogelijk is.

22:29 26/01/2017