een vraag | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

10:32 14/02/2017

een vraag

dank je wel lucas voor je antwoord ,

ik heb sotalol gebruikt maar was er er erg beroerd van 

maar mijn angst is nu,ik moet stoppen met de flecainide 

dat  mijn atrium fibrelleren terug komt .ik gebruikt nu 3 selokeen van 50 mg  en ik heb gevraagt om een nieuwe scan ,want die andere is van  2 jaar geleden ,en nooit ontdekt dat er wat was wel door de nieuwe cardioloog  en dat vind ik vreemd ,zijn alle 5 of 6 cardiologen dan blind geweest en waarom geen nieuwe scan  ,maar mijn vraag is 

kan atrium fibrelleren kwaad ik ben daar zo bang voor want het was best heftig  groetjes alie 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Atriumfibrilleren is vooral hinderlijk en kan geen direct gevaar. Op de lange termijn is het wel belangrijk dat goed gekeken wordt of bleodverdunners nodig zijn; dat is voor de meeste mensen met boezemfibrilleren noodzakelijk om een beroerte te voorkomen.
Heel soms is boezemfibrilleren wel bedriegend, als je bijvoorbeeld een heel slecht hart hebt, maar daar is bij jou, zoals ik het interpreteer, geen sprake van.
Maak je dus geen zorgen als boezemfibrilleren terug zou komen. Het is vervelend, maar zeker niet gevaarlijk, als je binnen 48 uur naar het ziekenhuis gaat om het te laten stoppen (als het niet van zelf stopt).

12:26 15/02/2017