Hart gaat te hard | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

10:17 20/03/2017

Hart gaat te hard

Ik ben 46 jaar en ik heb in november 2016 een open hart operatie gehad om een aangeboren lekkende hartklep te herstellen. Mijn operatie is gelukt, ze hebben mijn eigen hartklep hersteld, mijn aders zijn mooi schoon. Sinds 23 februari ben ik gestopt met de betablokkers en sinds afgelopen woensdag met de bloedverdunners. 

In de afgelopen week heb ik echter 2x fikse pijn op de borst gehad, vooral linkerzijde, het voelt als een knellende band over mijn borst, waarbij ik ook voor mijn gevoel minder zuurstof binnen krijg. Opvallend is dat ik het direct na het eten voel. Het gevoel blijft de hele avond en mijn hartslag varieert van snel (120) tot heel erg snel (boven de 140). Het voelt niet heel onregelmatig, zoals bij boezemfibrilleren. Mijn vraag is natuurlijk, is dit normaal? Kan dit kwaad? Heeft iemand anders dit ook? 

Groeten, Iris

 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Beste Iris, door het stoppen van de bètablokkers ontstaat er kennelijk een andere dynamiek die klachten met zich mee brengt. Ik raad je aan om te overleggen met je cardioloog wat wijsheid is. Succes ermee.

11:30 20/03/2017