onzeker | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

11:03 27/03/2017

onzeker

Na een mitralisklep operatie  is er hartfalen onstaan en geconstateerd daar overheen 3x myacarditus.

Bij de laatste echo gaf de arts aan dat de hartspier iets dunner was dan de vorige keer.

Zij vond de EF niet relevant om te noemen is maar een getal . ook vind zij dat ik klasse 1 ben terwijl ik mij klasse 3 voel vooral na de 3xmyocarditus.

Nu wil ik graag weten wat kan ik doen om mijn conditie te verhogen en toch uit de myocarditis te blijven en mijn EF niet te belasten.

net vriendelike groet.

Sylma

1
2

Je moet Inloggen om te reageren

Otterspoor

Beste Sylma,

Je geeft aan dat er hartfalen is ontstaan na een hartklepvervanging (mitralisklep) en verschillende keren myocarditis (ontsteking van de hartspier). Klasse 3 betekent dat je al last hebt bij lichte inspanning. Hoewel het voor mij onmogelijk is om goed een antwoord te geven dat aansluit op jouw situatie, raad ik je aan je eigen cardioloog om met revalidatieprogramma voor hartfalen te vragen.

vriendelijke groeten,

Luuk Otterspoor

21:31 27/03/2017

Sylma

Dank voor uw antwoord. Tot mijn eigen verbazing heb ik myocarditus geschreven dit moet zijn Pericarditus. Hartfaalrevalidatie heeft plaats gevonden na herstel van de endocarditus. Nu wil ik opbouwen en tot mijn eigen schrik ben ik voor de 4e keer behept met pericarditus. door de herkenning snel actie kunnen ondernemen . ook overgestapt naar ander ziekenhuis en daardoor ook andere cardioloog. Hopelijk wordt ik nu serieus genomen.

22:43 31/07/2017