hartslag | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:07 20/04/2017

hartslag

Beste, 

Graag wil ik even mijn verhaal doen. Ik ben een 20-jarig meisje, door mijn psychische stoornissen ( ik lijdt aan paniekstoornis, paniekaanvallen, doodsangsten, hartfobie, chronische hyperventilatien hypochondrie en PTSS) ben ik 24/24 gefocust op mijn hartslag en beland ik vaak op spoed vanwege sinustachycardie (met pasen zat ik met een hs van 155) lichamelijk vinden ze niks maar toch heb ik af en toe last van sinustachycardie en atriale tachycardie. Voorlopig neem ik bisoprolol 2,5 mg per dag (nu sinds 2 dagen) en dit bevalt me wel, maar de gedachten dat ik sterf zijn er nogsteeds 24/24 ondankt mn hartslag goed is.( zonder betablokker zat ik met een hartslag van 105/110 in rust en met bisoprolol tussen 75-95) 

Wat nu eigenlijk mijn vraag is, kan die sinustachycardie en atriale tachycardie een reactie zijn van mijn paniekaanvallen en ander psychisch lijden? En kan mijn hoge hartslag (zonder de betablokker) ook een gevolg zijn van mijn paniek? 

Graag wil ik meer informatie omdat mijn cardioloog ook zegt dat ik psychische hulp moet zoeken en mijn huisarts ook. Als ik weet dat er lichamelijk niks aan de hand is en die sinustachycardie en atriale tachycardie vanwege mijn problemen kunnen komen ben ik vanplan in opname te gaan in de psychiatrie. 

alvast bedankt 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Wat moeilijkk voor je dat je zo veel last hebt van verschillende angststoornissen.
Voor wat betreft je sinustachycardie deze kan absoluut het gevold zijn van paniek. Bij angst/paniek komt er een stresshormoon vrij dat er o.a. voor zorgt dat de hartslag omhoog gaat. Ik kan me voorstellen dat je je prettiger voelt wanneer je hartslag wat lager is Overigens is een hogere hartslag absoluut niet gevaarlijk maar het kan je wel een gevoel van onrust geven.
Ik wens je veel sterkte en vind het dapper van je als je je problemen onder ogen ziet door je te laten opnemen.

12:04 21/04/2017