Medicijnen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

09:54 30/04/2017

Medicijnen

Gd mrg.

Ik heb een open hartoperatie  gehad in december 2015. 4 bypass 

Kreeg 3 soorten medicatie  slikte ik 1 maal per dag maar was s'middags  dood moe.

Ben uit mij zelf gestopt nu kleine 2weken voel me niet meer moet maar heb een raar gevoel  in mijn aderen .

De medicatie die ik naam zijn acetylsalicylzuur 80 mg ,enperindopril 4mg, en bisoprololfumaraat 5 mg.

Vraag. Kan ik stoppen of door gaan of bepaalde medicatie  laten vallen??

Hoor gaarne  van u

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Niels Verberkmoes

Beste Rachelle Houben,

Na een bypass operatie worden de medicijnen die u benoemd gegeven als bescherming voor de bypasses en om de voortgang van de ziekte die u heeft te vertragen. Die ziekte is namelijk slagader verkalking ook wel atherosclerose genoemd, en de oorzaak van kransslagader vernauwing. De ziekte is met de bypass operatie niet verholpen alleen de gevolgen en symptomen zijn behandeld. Daarom is het toch zeer onverstandig met de voorgeschreven medicijnen zomaar te stoppen. Tevens zijn de middelen die u noemt lage doseringen en de bijwerkingen raar gevoel in de aderen niet erg voor de hand liggend. Het is mij niet helemaal duidelijk welke aderen u bedoelt maar indien u pijn of een onbehaaglijk gevoel in de borstkas bemerkt is het verstandig met uw behandeld cardioloog te overleggen.

Vriendelijke groet

Niels Verberkmoes
Cardiothoracaal chirurg

21:59 30/04/2017