ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

21:46 16/05/2017

ablatie

Hallo, ik ben Maria Isabel ik Heb op 3 dicember 2016 een ablatie had.
Het was de twee keer dat ze moesten ableren de eerste keer 3 jaar geleden hebben ze het niet kunnen uitlokken. Nu deze keer was het wel een succes. Na mijn ablatie voelde ik mij heel goed hier en daar wat een extra systole maar meer niet. Vandaag was het anders ik heb plots een hevige extra systemen had en nadien terug een snelle pols. Het was anders niet het zelfde als de aanvallen voordien ik voelde het zo niet kloppen aan mijn nek. Mijn vraag naar jullie is. Is de kans groot dat de hartritmestoornissen (avrt) terug is? ik was op die moment dat ik terug hartklopping had, was ik heel nerveus en ik had heel slecht geslapen (baby ziek geweest). zou dit de oorzaak zijn?

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Beste Maria,

Ik kan dit niet met zekerheid beantwoorden, omdat daarvoor registraties van je hartritme nodig zijn, maar ik kan wel iets zeggen vanuit mijn ervaring.
Als je een half jaar geen klachten hebt gehad na een behandeling die goed is verlopen, en als het nu anders voelt dan voorheen, en het was tijdens veel stress, dan is de kans dat het iets anders is heel groot. Wacht gewoon maar even af.
Ik weet niet wanneer je bent bevallen, maar in de maanden na een bevalling kunnen er ook andere ritmestoornissen optreden die vervolgens nooit meer terug komen.
Probeer als het weer gebeurt, een ECG te laten maken. Dan weten we het zeker.

22:52 16/05/2017

isabel

Een grote merci voor u spoedig antwoord, ik hoop het dat niet meer terug is, mijn leven leed echt onder deze pathologie. Na mijn ablatie was het precies dat ik terug de controle had over mijn eigen leven. mijn dochtertje is 18 maand oud, het zal niet meer zijn van een post natale oorzaak maar miss wel stress gebonden. ik ben heel blij dat ik deze forum gevonden heb, ik ben door jullie antwoord echt gerust gesteld. gracias.

10:53 17/05/2017