betablokkers | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:38 19/05/2017

betablokkers

waarom word ik zo slaperig en moe van betablokkers?

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Het slikken van een betablocker zorgt ervoor dat je hartslag als het ware begrenst wordt. Dus op het moment dat je normaal bij inspanning een hogere hartslag krijgt omdat je lichaam meer zuurstof vraagt dan gebeurd dat door het gebruik van bètablokkers veel minde. Dit kan een vermoeid gevoel veroorzaken in het lichaam

20:58 19/05/2017

johannaxx

Hoi,
Weet niet of je vrouw bent?
Was pas geleden bij prof.Maas,zij schreef mij Nebivolon voor,dit schijnt voor vrouwen een goede betablokker te zijn
Prof. Maas kijkt ook altijd naar bijwerkingen bij medicijnen .
Ik zei spontaan dat ik dat ook een fijn medicijn vond,had het in het verleden ook al gebruikt,dus ook een bevestiging naar haar toe,.maar moest toen stoppen omdat cardioloog andere middelen wilde voorschrijven vm vele boemfibrilleren
Wegens verhuizing andere cardioloog om weer over te stappen op Nebivolon ivm nachtmerries nieuwe betablokker
Dat kon oen niet,cardioloog kent het niet en schrijft het ook niet voor..
Na gesprek bij Prof. Maas nu wel weer Nebivolon
Misschien het proberen waard?

16:54 21/05/2017

Stevos Dupont

Beste, in april 2017 ben ik op controle geweest voor het hart de echo inspanningtest en ecg was allemaal inorde . 2 dagen later ben ik terug beginnen fitnisssen en had in een hartslag van 195 persoonlijk dacht ik dat dit met conditie en beetje overgewicht te maken had dus heb ik het zo gelaten. paar weken later ga ik met mijn vriendin uit eten waarbij ik wijn drink en achteraf ga ik een cinema doen daar kreeg ik het benauwd en warm en was men hartslag ook aanzienlijk hoger rond de 120 130 weer dacht ik heeft te maken met de alcohol en beetje spanning van de film dus liet ik het zo ben vorige week bij de kno arts geweest voor ontstoken sinussen deze schrijft mij medrol 32 Mg voor afbouwend ik neem zaterdag deze medicatie paar uur later voel ik mij heel slecht druk op borstkas hogere hartslag en ben ik op spoed terecht gekomen met een hartslag van 172 ik dacht echt dat ik ging sterven deze daalde wel achteraf de bloedwaarden waren goed en de cardioloog zegt me dat de medrol dit veroorzaakt heeft ze geven me emconcor 5 Mg en sturen me thuis . De dag erna voel ik mij slecht en ga ik Savonds terug naar spoed, mijne hartslag is rustig door de emconcor maar ik zweet veel en ben licht in het hoofd ze nemen terug bloed af en de waardes zien ze licht verhoogde infectie waardes de dokter zegt me virale infectie en de medrol zijn de oorzaak van uw hartstoornis geweest het is niets erg heb terug een echo inspanningtest en ecg gehad alles was goed sterk hart sterke aders hartpomp was goed geen afwijkingen te zien nu moet ik 2 maanden emconcor blijven nemen . Nu is mijn vraag waarom moet ik deze medicatie blijven nemen als alles inorde is? en zou ik bijkomende testen vragen ? ik heb 2 maal controle gehad ze zeggen alles is inorde maar zo voelt het niet voor mij ze namen ook de echo terwijl ik onder emconcor zit dus mijne hartslag is daarbij sowieso laag . Wat kan ik nog meer doen ? Mvg

14:49 28/06/2017