hartslag | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:35 30/05/2017

hartslag

Beste, 

Ik heb een ontzettend trauma opgelopen van hartkloppingen waardoor ik een angstoornis en obsessie met hartslag heb weerhouden. Inmiddels opgenomen in de psychiatrie. 2 vragen: Vanochtend, net wakker, nog half wat aan het slapen was mijn hartslag 69. Minuut later 80. Kan dit? Of kan dit een ritmestoornis zijn? Ben ontzettend bang voor de dood. Misschien dat door mijn constante angst en stress mn hartslag verhoogd is.

2. Nam een tijd ook procoralan 2x5mg, inmiddels gestopt hartslag blijft hetzelfde tussen 90-105 in rust. Procoralan hielp dus niet, wat misschien betekend dat het enkel angst is en niks met de sinusknoop? 

hopelijk kan me dit geruststelling geven, ik ga bijna iedere maand naar de cardiologen omdat ik bang ben om te sterven of er iets met mijn hart is 

groetjes bedankt 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik denk dat de waarheid in uw eerste zin schuilt. U hebt een angststoornis en een obsessie met uw hartslag.
Wat u vertelt over uw hartritme is volstrekt normaal. Het hart is gemaakt om te reageren op de behoeften van het lichaam. Angst en stress kunnen het hart ook sneller laten kloppen. Het gaat inderdaad om angst, en niet om uw sinusknoop.
Een cardioloog zal u niet kunnen helpen. U bent inmiddels opgenomen op een psychiatrische afdeling en ik hoop van harte dat u daar leert omgaan met uw angst.

21:18 30/05/2017