Dit heeft er vaak mee te maken dat mensen met bepaalde hartspierziekten medicijnen nemen (ACE-remmers, plaspillen) die samen met NSAID's (ontstekingsremmers) de nierfunctie kunnen doen verslechteren. Ook de combinatie van een slechte hartfunctie met NSAID's kan de nierfunctie verslechteren. Daarnaast zou er een interactie zijn tussen NSAID's en aspirine, een middel dat ook door veel hartpatiënten wordt genomen.
Ben onlangs gediagnosticeerd met AF en heb tevens last van extrasystolen. Is er een relatie tussen de extrasystolen en de fibrilaties? Voor mijn gevoel wordt een stoornis bij mij altijd ...
Beste dokter, Ik moet binnenkort een nucleaire hartscan met regadenoson ondergaan,dit ivm pijnklachten tussen schouderbladen bij inspanning mijn vragen zijn: 1 Waarom 2 afspraken,een met inspanningsonderzoek,een rustonderzoek Kan dat dan ...
Wanneer en waarom wordt het gebruik van pijnstillers uit de NSAID groep afgeraden voor hartpatiënten?
Bij voorbaat dank.
Je moet Inloggen om te reageren
Otterspoor
Geachte heer/mevrouw,
Dit heeft er vaak mee te maken dat mensen met bepaalde hartspierziekten medicijnen nemen (ACE-remmers, plaspillen) die samen met NSAID's (ontstekingsremmers) de nierfunctie kunnen doen verslechteren. Ook de combinatie van een slechte hartfunctie met NSAID's kan de nierfunctie verslechteren. Daarnaast zou er een interactie zijn tussen NSAID's en aspirine, een middel dat ook door veel hartpatiënten wordt genomen.
vriendelijke groeten,
Luuk Otterspoor
22:03 25/06/2017