Herstel operatiewond | Forum

Terug

Forum

09:30 25/08/2014

Herstel operatiewond

Gegroet, ik ben nu 5 weken na een operatie waarbij ik 3 bypasses heb gekregen. Wond is goed genezen, maar trekt nog steeds enorm. Maar met name de huid erom heen voelt nog steeds verdoofd aan. Daarnaast is het dragen van kleding op de borst zeer onaangenaam omdat dat enorm irriteerd. Ondanks dat dit niet een echt hartprobleem is toch de vragen:

Is bovenstaande een bekend verschijnsel?
Is er een indicatie van gemiddelde duur van zoiets?
Is er een zalf oid wat dit beinvloeden kan?
2
7

Je moet Inloggen om te reageren

Moo Brans

het dove, trekkende gevoel rond het litteken herken ik wel, dat duurt een poos het trekt langzaam weg..
het is bij mij 10 jaar geleden en het litteken is alweer jaren soepel..
mijn ervaring is dat ik erg aan mijn lijf moest wennen nadien.
ondertussen is ook dat weer eigen geworden..

10:16 25/08/2014

Josephine Lugtenburg

Hoi, ik ben ook 5 weken geleden geopereerd en heb 4 bypasses. Ik herken heel duidelijk de klachten. Het trekt en ik heb het gevoel af en toe dat ze een plankje op mijn borst hebben getimmerd
Volgende week heb ik een intake voor de revalidatie en controle bij de cardioloog dus dan kan ik opheldering vragen.

Ik kan al wel aardig uit de voeten. Vandaag zelfs voor het eerst voorzichtig stof gezogen…
Kortademigheid weinig last van alleen wat jij ook al aangeeft dat vervelende trekkende gevoel.
GRTZ, Josephine

11:09 25/08/2014

Ton Koek

Bij mij duurde het ruim een half jaar voordat die klachten echt verdwenen waren. Wat iets helpt; het litteken zachtjes masseren een paar keer per dag. Zo beperk je de verkleving.

Sterkte met herstel.
Groet, Ton Koek

11:20 25/08/2014

Karl Dahler

in augustus 2013 heb ik 3 bypasses gehad en in december mocht ik aan de revalidatie beginnen. het litteken zag er van begin aan mooi en goed uit, maar de gevoeligheid was enorm. in revalidatie heb ik te hard en te snel willen gaan waardoor er teveel rek op het litteken is gekomen. Nu is vastgesteld dat het een hypertrofisch litteken is geworden, een verdikking in het midden. het doet nog steeds zeer en sinds kort rij ik weer zelf auto, maar de gordel voelt als een papierklem om mijn borst.
Een zalf heb ik online gevonden bij www.staudt.nl ze hebben goede resultaten behaald, beter dan gebruik van Dermatix een siliconen zalf.
Ik merk dat ik nog lang niet in mijn normale drukke doen terug ben, na de operatie.

11:32 25/08/2014

Anneke Paumen

Hallo,

Ik heb ruim een jaar geleden een nieuwe, biologische!, aortaklep gekregen.
Mijn vraag: moet ik bij een medische behandeling/ingreep vooraf pillen slikken om de klep/hart te beschermen? Volgens mijn tandarts is dit bij haar niet nodig omdat ik een biologische klep heb! Klopt dit?

Grt. Mevr. A. Paumen

11:53 25/08/2014

• meer