Onwel worden | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

01:30 15/06/2017

Onwel worden

Vorige week voelde ik mij enkele dagen niet lekker, bloeddruk van heel laag 's nachts 90/60 en een hartslag van 45 naar waarden van 190/110 's middags. Woensdag nacht voelde het helemaal niet goed, erg opgejaagd, ben toen mijn bed uitgegaan om wat te eten en te drinken. Hierna kreeg ik het gevoel flauw te vallen en dat mijn bloed naar mijn darmen trok. Heb toen net mijn bed kunnen halen en kreeg toen het gevoel of dat mijn bloedsomloop en mijn hart even stopte, het gevoel elk moment dood te gaan. Mijn reactie was dat ik stress op moest bouwen om alles weer op gang te krijgen. Kan niet uitleggen hoe dit lukte en er na ging het weer wat beter. Had toen een bloeddruk van 68/33 en een pols van 75. 's Ochtends de huisarts gebeld en omdat het spreekuur vol zat een telefonisch consult. Conclusie na een minuut; hyperventilatie en een bloeddrukmeter die niet klopt want zoveel verschil en zo'n lage bloeddruk kan helemaal niet., neem maar een dropje. Buiten dat ik mij niet serieus genomen voelde, had ik ook het gevoel dat het geen hyperventilatie was. Later realiseerde ik mij dat het wel eens een verband kon hebben met het afbouwen van de Concerta omdat de dosis die ik slik te hoog is. Nadat ik weer de oude dosis ben gaan slikken zijn mijn klachten ook over. Helaas is mijn psychiater met vakantie. Maar mijn vraag is, wat is het verband en ik kan nergens vinden dat afbouw van concerta klachten geeft, of beeld ik mij maar in wat ik die nacht voelde en is het toch hyperventilatie? Gerustgesteld ben ik niet door de huisarts, integendeel het baart mij zorgen als ik ooit echt iets mankeer het maar met hyperventilatie en een dropje afgedaan wordt. Ik hoop een verklaring te krijgen, met mijn bloeddrukmeter is overigens niks mis, die heb ik inmiddels wel vergeleken met een "goede" meter.

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Francine Steerneman

Wat een vervelende ervaring voor je. Zowel hetgene dat in de nacht gebeurde als het gevoel niet serieus genomen te worden maken je onzeker.
Je idee dat het mogelijk met het afbouwen van de de concerta te maken heeft vind ik nog niet zo gek.
Een bijwerking van Concerta is dat het je bloeddruk en hartslag flink omhoog kan jagen.Bij een hoge dosis kan ik me voorstellen dat er een groot verschil ontstaat tussen de bloeddruk overdag wanneer je de concerta inneemt en s'nachts. Gelukkig zijn de klachten inmiddels verdwenen. Ik hoop voor je dat dit zo blijft

08:38 16/06/2017