Verlengde QT tijd | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:17 26/06/2017

Verlengde QT tijd

Beste arts Vanochtend viel onze 6 jarige dochter voor de 2e keer in korte tijd zomaar flauw. Via de huisarts kwamen we op de seh terecht waar de kinderarts haar heeft onderzocht en oa een hartfilmpje heeft gemaakt. Haar flauwvallen was gelukkig niet te wijten aan iets aan haar hart maar de arts zei wel dat ze in het hartfilmpje hier en daar een wat langere qt tijd zag. Ze zei dat het een momentopname kan zijn en dat dat vaker bij kindjes ziet en dat dat op een ander moment weg is. Nu was ik door alles een beetje overrompeld en geschrokken maar mijn vraag is: hoe erg is dit? Hoop spoedig iets te horen.
0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Dit is een moeilijke vraag om zo even te beantwoorden. Er bestaat inderdaad een zeldzaam syndroom waarbij de QT-tijd op het ECG is verlengd en wat gepaard kan gaan met flauwvallen; vaak is dit een ziekte die familiair voorkomt. Maar lang niet iedereen met een iets verlengde QT-tijd heeft dit syndroom.
Los hiervan is flauwvallen bij jonge kinderen een ongebruikelijk verschijnsel, dat naar mijn mening wel een grondige analyse vergt. Ik hoop voor U dat ze snel een verklaring hiervoor zullen vinden.

10:33 27/06/2017