metoprolol 50 mg | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:39 27/06/2017

metoprolol 50 mg

Sinds juni vorig jaar slik ik metoprololsuccinaat 50 mg retard icm losartankalium 100mg ivm toen te hoge bloeddruk. Tensie is nu 120-85. Ik heb nu een aantal weken last van bijwerkingen wsn veroorzaakt door de metoprolol. Huisarts geeft aan te stoppen met de metoprolol echter ik lees nu dan abrubt stoppen niet echt verstandig is. De afgelopen  4 dagen slik ik dagelijks een half tablet(25mg)

vraag: bestaat er een soort van afbouwschema of kan ik nu zomaar stoppen?

vraag 2: hoe lang blijf ik last houden van de , nare, bijwerkingen als ik gestopt ben?

 

ik hoor graag van u

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Het is beter om metoprolol en andere beta-blokkers niet in 1 keer te stoppen, maar geleidelijk over 3 dagen te verminderen tot stop. Het lichaam kan dan wennen aan het wegvallen van het remmende effect van de beta-blokkers. Het komt niet zo nou, maar over het algemeen zeg ik: halve, kwart en dan kruimeltje. Pilletjes kun je tussen 2 lepeltjes mooi fijn maken.
Ik verwacht dat u binnen 3 dagen al verdwijnen van de bijwerkingen zou moeten ervaren.

17:25 27/06/2017

Jeep

Fijn dank voor de snelle respons!

18:15 27/06/2017