Bigemini | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

15:18 08/08/2017

Bigemini

Goedenmiddag, 

3,5 week geleden een nieuwe (mechanisme) aortaklep gekregen. Eerste drie week na de operatie gingen voortreffelijk. Helaas heb ik sinds drie dagen toch klachten gekregen en ben ik naar de huisartsenpost gegaan voor de zekerheid. 

Daar bleek al vrij gauw dat ik last had begimini (was ongeschadelijk voor het hart)

 

maar de directe oorzaak was lastig vast te stellen. Metroprolol is in iedergeval verlaagd van 200mg naar 100mg. Optie twee was dat het nog naweeen zijn van de operatie en dat ik der even doorheen moest. 

Ik had het eerst 2/3 keer per dag na bijvoorbeeld een iets langere wandeling.

Mja nu twee dagen verder heb ik veel vaker (bijna hele dag door) van die "aanvallen". Elke keer als ik maar beweeg/loop etc. voel en hoor ik de extra slagen als trommelgetroffel op de borst. Ik ben enorm duizelig en heb bij het lopen vrijwel direct het gevoel van flauwvallen (wat overigs niet gebeurd). Alle energie is uit mijn lichaam sinds deze klachten.

Moet ik er gewoon door of toch even contact opnemen met mijn cardioloog omdat het nu toch de hele dag door zulke "aanvallen" heb?

 

bedankt voor jullie tijd en aandacht. 

Gr. Billy

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik adviseer u om contact op te nemen met uw behandelend cardioloog. Er is inderdaad geen reden tot paniek, maar iets dat binnen 3 weken na de operatie ontstaat, terwijl u het daarvoor nooit heeft gehad vraagt toch om wat extra aandacht.

17:42 08/08/2017