Bloed verdunners | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

17:29 10/08/2017

Bloed verdunners

Beste

Ik moet binnenkort een katerisatie ondergaan, en moet nu het medicijn Acetylsalicylzuur Mylan 80 mg slikken. Als ik deze inneem krijg ik korte tijd later een lage hartslag en voel mij daar niet lekker bij.

Ik heb in het verleden kleine tia in mijn hoofd gehad en daar had ik nog geen bloedverdunner voor nodig maar bij de laatste controle vond mijn cardioloog het beter dat ik ze zou gaan slikken,  met het gevolg dat ik er niet tegen kan, nu zegt de cardioloog er mee te stoppen welk risico loop ik hiermee en is er een ander alternatief.

Andere medicijnen die ik slik zijn Bisoprololfumaraat en Losartankalium.

In afwachting op u antwoord verblijf ik.

Joke

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Goede vraag.
Acetylsalicylzuur is een middel dat met name gegeven wordt effectief is voor mensen met vernauwingen van de kransslagaders. U moet nog een hartcatheterisatie krijgen. Als dat betekent dat er bij nooit eerder vernauwingen zijn geconstateerd kunt u denk ik wel even de catheterisatie afwachten.
Als u dan toch een bloedverdunner moet gebruiken zijn er wel alternatieven zoals plavix.

Succes

17:56 15/08/2017