naweeen ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

21:29 27/08/2017

naweeen ablatie

beste allemaal,

een dag of 10 geleden heb ik een ablatie gehad tegen boezemfibrilleren. Al met al is de behandeling me niet tegengevallen.

Op zich gaat het niet onaardig echter sinds een dag of 3 heb ik last van pijn rond mijn hartstreek die te maken lijkt te hebben met maagzuur/slikken/hete en koude dranken.

Het maagzuur komt vermoedelijk (?) van de Pradaxa en zorgt voor pijn achter het borstbeen en straalt duidelijk uit naar de kant van mn hart. Niet naar de andere kant.

Ook met het drinken van warme en koude dranken voel ik rond het hart een pijn en is het alsof de vloeistof er doorheenloopt bijna.

Heeft iemand wellicht een soortgelijke ervaring of is dit puur maagzuurgerelateerd en is het normaal dat dit dan zo specifiek bij het hart is te voelen en (naast achter borstbeen) ook alleen maar daar?

 

groet, Rob

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Als ik het zo hoor, pijnlijk gevoel bij slikke, koude vloeistof, lijken de klachten een beetje met Uw slokdarm te maken te hebben. De slokdarm ligt direct achter de linker boezem, en bij branden of vriezen in de achterwand van de linker boezem, wat we bij ablatie van boezemfibrilleren doen, kun je ook de slokdarm of de zenuwen rond de slokdarm wat irriteren of beschadigen. Meestal verdwijnen deze klachten na een tijdje, maar soms kunnen er ook wel vervelender problemen met de slokdam zijn.
Ik zou U adviseren deze klachten even bij Uw eigen cardioloog te melden, in ieder geval in geval van koorts of toename van de klachten.

11:58 28/08/2017

RobS

dank u voor uw reactie.

Op zich niet direct aanleiding om iets (ernstigs) aan het hart zelf of een fistel of iets dergelijks te verwachten?
Het typische was dat dit pas na een dag of 8 begon te spelen. geen koorts en het wordt niet echt erger of beter dus ik kijk het even aan.

12:12 28/08/2017