hartritmestoornissen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:11 19/09/2017

hartritmestoornissen

Goededag,

IK heb hartritmestoornissen. Omdat ik hier erg depressief van word heb ik anti depressiva gekregen. Nu schiet bij het minste of geringste mijn hart in de versnelling. Kan het zijn dat door de antidepressiva de hartritmestoornissen verergeren? Ik heb sertraline/zoloft. Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvgr, Jannie

 

 

0
3

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Sertraline is niet berucht om het uitlokken van ritmestoornissen.
Maar, ik stel u de volgende vraag: als u depressief wordt van hartritmestoornissen, dan kunt u toch beter de ritmestoornissen behandelen dan de depressie?

13:15 19/09/2017

Jannie

Ja daar heeft u gelijk in maar dat is nou juist het probleem. Alle medicatie heb ik al geprobeerd en een ablatie heeft de ritmestoornis verergerd. Een tweede ablatie is moeilijk omdat ze daar niet bij kunnen. werd mij verteld. Eerdaags heb ik een second opinion ib een ander ziekenhuis. Hopelijk kunnen zij nog iets doen.

13:24 19/09/2017

Goeiedag,

Ik heb meer dan 10 jaar geleden een ablatie gehad. Mijn overslag is noot weggegaan en mijn hartritmestoornissen komen terug vooral ik al gestresseerd ben. Ik neem flecainide elke dag en sinds kort een anti-depressiva omdat ik mij zo rusteloos voel. Mijn hart slaagt er ook van op hol. Neem het nog maar een week en weet niet of het door de anti-depressiva komt (Escitalopram).
Volgens dokter kan het geen kwaad ze samen in te nemen.

12:06 27/10/2017
Aangepast (okt 26, 2017 15:53:38)