amlodipine | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

18:30 21/09/2017

amlodipine

beste mensen van hartvolgers. sinds 7 weken gebruik ik ivm de kleine vaatjes Amlodipine 10 mg. Ik had 2 weken 5 mg gebruikt maar merkte geen verbetering en nu na 6 weken nog steeds niet..alleen heb ik zowat de gehele dag dikke voeten. dit bijverschijnsel zou na een week of 2, 3 toch over moeten.zijn. is dit op te lossen door extra furosemide ? ik ga in november naar de cardioloog, wellicht om een ander middel vragen ? ik wacht jullie antwoord graag af. mvg Jany
0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Otterspoor

Beste Jany,

Het is bekend dat Amlodipine dikke voeten en onderbenen kan geven. Mogelijk kan uw cardioloog een ander middel voorschrijven. Behandeling van deze bijwerking met lasix is niet wenselijk. Dit alles hangt echter van meerdere factoren af en kan alleen uw cardioloog voor uw specifieke geval beslissen.

vriendelijke groeten,

Luuk Otterspoor

09:04 22/09/2017