Amlodipine em Mcd | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:11 23/09/2017

Amlodipine em Mcd

Beste mensen van hartvolgers, nog een vraag ivm de Amlodipine, hoe schadelijk is het om vocht door de Amlodipine  in de voeten of enkels te hebben ? Erg kortademig ben ik al. En ik zou graag weten hoe vaak controle nodig is bij Mcd. ( ernstig)

 

Vast mijn damk !

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Otterspoor

Geachte mevrouw/mijnheer,

Vocht in de benen door Amlodipine komt veel voor en is niet ernstig, maar wel lastig.
MCD betekent Microvasculair Coronaire Dysfunctie, ongeveer vertaald als “niet goed werkende kleine vaten van het hart.” Grote vaten naar het hart (kransslagaderen) kunnen, in geval van een belangrijke afwijking, gedotterd of geopereerd worden. Bij de kleinere vertakkingen kan dat niet, terwijl ook in deze kleine vaatjes afwijkingen (vernauwingen) kunnen bestaan.Vaatverwijdende medicatie zoals calciumantagonisten (Amlodipine die u al gebruikt) en nitraten kunnen de klachten mogelijk verlichten evenals het volgen van een lifestye en/of revalidatieprogramma.
Wat voor u het beste is, kan alleen u eigen cardioloog, die u goed kent, aan u adviseren. Bovendien kan hij of zij ook uw kortademigheid analyseren.

vriendelijke groeten,

Luuk Otterspoor

22:25 23/09/2017