Verhoogde hartslag na ablatie van de longaderen. | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:52 27/09/2017

Verhoogde hartslag na ablatie van de longaderen.

Geachte.

Ik heb vorige week een ablatie aan de longaderen ondergaan. Nu heb ik soms (meestal avonds) een verhoogde hartslag. Voelt regelmatig (in tegenstelling tot voorheen) maar toch een stuk hoger zodat voelbaar is. Heb het eenmaal gemeten en het gaat dan van een 75 naar 88. Is dit normaal of is de ablatie mislukt..??

 

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Als het ritme verder regelmatig is, dan is dit een normaal, iets versneld ritme, en is de behandeling zeker niet mislukt.
Sterker nog, het is een teken dat de kans op blijvend succes hoog is.
Bij de ablatie worden ook bepaalde zenuwknoopjes aan de buitenkant van het hart soms geraakt. Deze zenuwknoopjes zijn belangrijk bij het ontstaan van boezemfibrilleren en het uitschakelen daarvan draagt bij aan het succes van de behandeling.
Door dit effect klopt het hart iets sneller, maar dit is tijdelijk. In de loop van weken tot maanden herstelt het evenwicht in het lichaam weer en daalt de rusthartslag.

17:00 28/09/2017

Aze

Bedankt voor deze uitleg, dan wachten we het uiteindelijke resultaat met goede moed af.

20:55 28/09/2017