duizeligheid, zweven | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:58 01/10/2017

duizeligheid, zweven

december 2016 nieuwe heup, maart 2017 hartritmestoornissen en in april 2017 een reconversie.  Sindsdien neem ik Xarelto 20 als bloedverdunner in de plaats van asaflow en Apocar 200.  In augustus 2017 uitgegleden en sindsdien evenwichtsstoornissen en steeds een gevoel van zweven.  Na een opname in het ziekenhuis van twee dagen, kon men niets vinden en werd het probleem van het zweven toegeschreven aan een bloeddrukval (neurocardiale colaps).  Er werd me aangeraden veel te rusten. Nu twee maanden verder is het verbeterd, maar ik heb regelmatig dat ik even mijn evenwicht verlies.  De vraag is nu, kan dit door Xarelto of Apocar veroorzaakt worden??

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Hoewel ik het zelf nog niet meegemaakt heb bij mijn eigen patienten, is duizeligheid wel een bekende bijwerking van xarelto.
Het zou dus heel goed kunnen dat uw duizeligheid hierdoor verklaard wordt. Ik adviseer u om met uw cardioloog te bespreken of u een andere bloedverdunner, uit de familie van de xarelto, zoals pradaxa of eliquis, gaat gebruiken of naar de thrombose-dienst.

10:57 02/10/2017

lucienne-horemans@telenet.be

hartelijke dank voor uw antwoord en coumadin/warfarine daar heeft men reeds 60 jaar ervaring mee, wordt ook gebruikt in uz leuven op de kinderafdeling, is dit niet beter???

15:49 02/10/2017