Ablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:41 29/10/2017

Ablatie

Geachte ,fijn dat wij als patiënten zo onze vragen kunnen stellen

Ik heb mij opgegeven voor een ablatie in Erasmus Ziekenhuis in Rotterdam ,kunnen jullie ongeveer aangeven hoe lang het duurt voordat je weer kunt werken na een ablatie (kantoor functie)

Tevens lees ik dat sommige mensen eerst een slokdarm echo krijgen ,kunt u uitleggen waarom en waarom bij sommige mensen

Tevens de vraag heb ik last van hartflutters en af , wordt er dan op meerder lokaties in het hart behandeld , En is het een beter te behandelen als het ander of kan de ablatie van een flutter slagen terwijl een af kan terugkomen

Ook lees je dat sommige mensen dat de behandeling nauwelijks voelen terwijl anderen een tijdens de ablatie een narcose krijgen

Gaarne hoor ik van jullie

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

U stelt een aantal vragen die direct op u van toepassing zijn, en die uw cardioloog in Rotterdam natuurlijk het beste zou kunnen beantwoorden, omdat deze cardioloog al uw gegevens kent, en ik niet.
Ik kan u wel in algemene termen iets meer vertellen.
Wij adviseren om 1 week rustig aan te doen met de liezen, wat ook betekent dat auto-rijden niet kan (wegens persen bij een noodstop). Als alles goed is, kan je na 3-4 dagen weer rustig achter een bureau zitten. Vaak opstaan zou ik vermijden. Het is onze ervaring dat de meeste bloeduitstortingen in de lies op de 2e en 3e dag ontstaan, omdat het kwetsbare wondje (door het aanprikken) dan toch te zwaar wordt belast.
Het wisselt inderdaad per patient, maar ook per ziekenhuis, of een slokdarm echo vooraf, of op de behandel-kamer wordt verricht, vanwege het uitsluiten van een bloedstolseltje en het veilig prikken door het tussenschot tussen de boezems, respectievelijk. Of het bij u dus gedaan gaat worden, hangt van uw gegevens af, maar ook van de manier van werken van de behandelaar.
Flutters worden inderdaad op een andere plek in het hart (namelijk rechter boezem) behandeld. Als flutter en fibrilleren beide vaak voorkomen, behandelen wij, in Eindhoven, ze beide, in 1 procedure. Als flutter zeer sporadisch is, dan alleen fibrilleren behandelen. Alleen flutter ableren helpt niet tegen fibrilleren. De ablatie van flutter is eenvoudiger.
In sommige ziekenhuizen wordt sedatie toegepast, en in andere narcose. Ook bij een goede sedatie voel je eigenlijk niets van de ingreep.

15:05 30/10/2017

Joseba

Beste,

Heb een paar weken geleden een vergelijkbare ablatie gehad, voor zowel flutter als fibrilaties. Mijn ervaringen staan uitgebreid op dit forum (https://hart.volgers.org/forum/onderwerp/3104/). Op dinsdag ben ik geholpen, nachtje gebleven en woensdag weer thuis. Op vrijdag voelde ik me al fit genoeg om vanuit huis wat te bellen/mailen. Op maandag ben ik gewoon weer aan het werk gegaan. Denk dat je vooral goed naar je eigen lijf moet luisteren. Een werkgever heeft niet zoveel aan een onvolledig van een hartingreep herstelde werknemer denk ik….

08:22 31/10/2017