Flecainide | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

16:05 19/11/2017

Flecainide

hallo, 

ik,heb ritmestoornissen in boezem en kamer. Ondat ik gek werd van het interne drumstel en alles verder onderzocht is bleken mijn klachten behandeld te kunnen worden met flecainide, 200 mg. Iets anders zou niet werken. Is er nog een alterrnatief? En moet ik dit dan altijd blijven slikken?

hart was verder ok. Kleppen, zuurstof en knijpfunctie ok. Hoe kan dit dan toch zo gebeuren?

groet

linda

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ieder mens heeft overslagen, een veel mensen hebben de pech dat ze de overslagen voelen. Er worden dan ook veel vragen over gesteld op de website.
Als de overslagen talrijk zijn (bijv >5000 per dag) en uit 1 plek in het hart komen, dan is catheter-ablatie ook een goede behandeling. Het grote voordeel is dat het dan blijvend gerepareerd kan worden. Ablatie kan niet worden uitgevoerd als de overslagen weinig voorkomen of als ze in meerdere plekjes in het hart ontstaan.
Op basis van het ECG en een 24 uurs Holter kun je zeggen of het er veel zijn en waar ze vandaan komen.
Flecainide is overigens ook mijn voorkeur als er voor medicijnen gekozen moet worden. Mijn ervaring is ook dat de klachten van de overslagen in de loop van de tijd weer kunnen verdwijnen, net zoals ze ook ooit gekomen zijn.

17:25 19/11/2017