Pradaxa | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

18:14 26/11/2017

Pradaxa

Ik heb veel lichamelijke klachten, volgen mij komt dit van dit medicijn. Hoe kan ik het beste met dit medicijn stoppen. Vermoeidheid , spierpijn , krampen, ademhaling enz. 

0
4

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Hallo.

Stoppen van bloedverdunning moet je altijd in overleg met cardioloog of huisarts doen.
Misschien is een vervanger iets voor u.
Huisarts en cardioloog kunnen u daar het beste in adviseren en begeleiden.

18:44 26/11/2017

Fred Bakker

Ik heb na een lichte tia ook pradaxa gekregen,vreselijk,dezelfde symptonen als u heel erg kortademig en doodmoe,had 2x 110 mg.ben veel in het buitenland en had ook angst als mij iets zou gebeuren er geen geschikt stollingsmiddel in de kleinere ziekenhuizen beschikbaar zou zijn,ik las hier op het forum ook dat een mijnheer die ook pradaxa gebruikte bij een spoedoperatie in Breda 4 uur moest wachten op een stollingsmiddel.Ik heb vroeger tot volle tevredenheid acenocoumarol gebruikt,zonder bijwerkingen,prikte zelf en bepaalde zelf de dosering,helemaal geen moeite, nooit geen pradaxa meer,ben nu weer over op de acenocoumarol.

12:34 27/11/2017

Feetje

Medicijnen zorgen vaak voor tekorten aan diverse voedingsstoffen, wat op de kortere of langere termijn klachten kan geven. Om eventueel zonder medicatie te kunnen is het belangrijk om het hele eet- en leefpatroon aan te pakken. Veel mensen hebben ook tekorten aan diverse voedingsstoffen, bijvoorbeeld. Bloedonderzoek zegt wat dat betreft niet zo heel veel.
Medicatie natuurlijk wel in overleg met arts.

19:20 29/05/2018

Mark Bosman

Beste Feetje,

Bij een andere topic is je geloof ik ook al eens gevraagd wat je achtergrond is. Ook mij is het opgevallen dat je vaak goedbedoelde adviezen geeft over medicijngebruik in combinatie met voedingsadviezen.

Is dit wel zo verstandig? Bijna alle forumbezoekers zijn al onder behandeling bij een cardioloog/electrofysioloog en deze specialisten zijn toch het beste in staat om uit te leggen hoe je met medicijnen en de bijwerkingen moet omgaan?

Met vriendelijke groeten,

Mark

10:16 30/05/2018