een vraag | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

07:42 05/01/2018

een vraag

goedemorgen 

ik heb een vraag 

mijn oudste zoon heeft een zware hart infarct  gehad 

en met spoed geholpen en 4 stents gekregen  ,hij woont alleen en is nu thuis hij wil geen hulp  mag hij met vier stents bukken hij doet zijn was en zijn bed verschonen zoals u weet heb ik een half jaar geleden 2 stents gehad maar ik mocht niet bukken strekken  en tillen hij is via de pols geholpen en het boekje wat hij heeft gehad geeft  geen duidelijke richtlijn ,mag hij wel bukken hij zegt van wel weet iemand dit  groeten alie 

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Harold Helmes

Beste Alie
Wat een pech dat het uw zoon nu ook treft, neem aan dat hem hartrevalidatie aangeboden is om weer conditie en vertrouwen op te bouwen. Op een normale/rustige manier inspannen moet geen probleem zijn, bukken/ tillen vormt dan ook geen probleem. Voorheen was men hier voorzichtig mee omdat de meeste dotterbehandelingen toen nog via de lies uitgevoerd werden en men het bloedvat in de lies tijd gunde om te genezen, teveel kracht op de lies zou anders mogelijk een nabloeding kunnen veroorzaken. Dotterbehandelingen via de pols kennen dit nadeel niet (of veel minder)
Vr. groet Harold Helmes

10:46 05/01/2018

riadewit

Geachte heer Dekkers,

Ik gebruik sedert bijna 3 weken 2 keer per dag sotalol 40 mg. tegen boezemfibrilleren. Mijn hartslag in rust was tijdens een stoornis verhoogd tot 156. Ik had de ritmestoornissen altijd ‘s nachts waardoor ik niet kon slapen. Daarnaast gebruik ik bloedverdunners, namelijk Xarelto 15 mg 2 maal per dag. Nadat de 3 weken om zijn 1 x per dag Xarelto van 20 mg. Voor de sotalol gebruikte ik 4 weken metropolol retard 50 mg, maar dat hielp onvoldoende. Nu heb ik sedert ongeveer een week ontzettende slaapstoornissen die steeds erger lijken te worden en kan ik ’s avond de eerste 2 uur of langer helemaal niet in slaap komen. En als ik eindelijk inslaap word ik ontelbare keren wakker. Dit is eigenlijk niet vol te houden en lijkt me ook niet echt gezond. Ik ben 66 jaar en uit de testen in de non stop shop en het isotopenonderzoek bleek dat mijn hart volkomen in orde was en ik een goede conditie had. Ik leef en eet gezond, doe aan fitness en beweeg daarnaast veel. Ik drink op het moment geen alcohol en koffie. Ik weeg ongeveer 50 kilo en ben 1.61 lang. Kent u misschien een andere betablokker die geen effect heeft op mijn slaappatroon of een ander bij mijn problemen passend medicijn? en is eventueel een ablatie aan te raden?

Alvast heel hartelijk bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Ria de Wit

13:35 05/01/2018