Aanhoudend ongemak in borst | Forum

Terug

Forum

14:30 09/02/2018

Aanhoudend ongemak in borst

Hallo, Ik schrijf dit bericht omdat ik niet over mijn ongerustheid heen kom. In december merkte ik af en toe pijn naast men borstbeen links. Zowat op en af krampend blauwe plekkenpijn. Sinds 2 weken heb ik pijn in men rug, ribben soms links en soms rechts, naast het borstbeen soms links en soms rechts. Soms centraal achter het borstbeen. Ik ben niet kortademig en ik heb geen klachten tijdens het sporten of toch niet ernstig. Hoogstens een gewaarwording. Het doet ook niet allemaal echt pijn, maar is erg lastig. Doffe soms licht krampende pijn. Soms ook naar de bovenarm langs de oksel. Vorig jaar heb ik een maximale inspanningsproef gedaan ekg rust en inspanning enz. en alles was prima in orde. Voor een overslag ook een 24h holter en alles ok. Ik ben vorige week bij de huisarts geweest hiermee en ze zei me dat mijn hart prima is, dat dit op een jaar als 33 jarige ook niet plots kan dichtslibben. Cholesterol is perfect. Ze zei me ook dat ik een probleem aan het hart eerst zou voelen tijdens mijn looptrainingen of fitness. Ze heeft me ostheopatie voorgeschreven om mijn thorax los te maken. Gisteren de eerste sessie gehad en vandaag is alles stijf. Toch voel ik de pijntjes en soms licht krampende zeurende pijn nog af en toe erdoor. Ook niet heel de dag. Ik ben hier zo op gefixeert en ben zo ongerust dat ik hier raad wil vragen. Zou u toch een afspraak bij een cardioloog afdwingen bij de arts of zou dit echt spier en spanningsgerelateerd kunnen zijn. Ik ben het zo beu mezelf elke dag te moeten overtuigen dat ik niets aan mijn hart heb en dat het spieren zijn of zelfs psychologisch. Ik kan dit zonder zekerheid maar moeilijk loslaten. Ik kan de pijn ook niet echt triggeren door een bepaalde beweging te maken. Soms als ik even zon scheut heb beterd het wel als ik eens rek of mezelf verzet. Bedankt voor enige raad en hulp.
1
11

Je moet Inloggen om te reageren

johannaxx

Beste,
Het is lastig om hier antwoord op te geven,ik voel jouw pijn niet,maar wat ik wel weet is dat wanneer je je erg focust op je hart je alles voelt,zoals jezelf ook al hebt gemerkt
Geen hartkwalen in de familie? En alle hartonderzoeken tot nu toe goed, heb je geen reuma achtige klachten elders in je lijf?
Ik zou nog even de behandeling van de osteopaat afwachten,misschien ook wel logisch dat alles nu stijf aanvoelt
En misschien na enkele behandelingen een beter resultaat
Dan heb je in ieder geval het advies van je huisarts opgevolgt,helpt de ostheopaat niet,dan zou ik weer teruggaan naar je huisarts

16:46 09/02/2018

Tom1984

Bedankt voor je reactie. Ik neem er geen pijnstillers voor. Het is vooral ongemakkelijk en beangstigend. Tijdens het sporten heb ik er ook geen last van en op de bank en als ik slaap ook niet.

Ik voel me ook al een week of 2 erg moe. Ik denk ook wel dat dit komt omdat ik er dan ook exsessief mee bezig ben geweest in men hoofd. Dat is dan het nadeel met een hyperventilatie en hypochonder verleden.

Ik ga 3 beurten afwachten. Als het dan niet beter is laat ik me toch doorverwijzen. Al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

13:05 10/02/2018

johannaxx

Tom,
Wat rot voor je dat je dat je je zo voelt,en dat beheerst momenteel je hele leven
Heb je nu ook nog last van ( chronische)hyperventilatie? Daar kun je ook heel moe van worden lijkt me, en misschien komen daar die pijnklachten ook van
Dan is het misschien verstandig om de hyperventilatie middels therapie aan te pakken?
Ik hoop dat je een fijne huisarts hebt die je dan kan doorverwijzen
Succes ermee

16:47 10/02/2018

Tom1984

Misschien heeft dat er inderdaad iets mee te maken. De laatste tijd had ik veel stress. Inmiddels zet ik dat zoveel mogelijk van me af met dz kennis die ik vroeger opdeed uit therapie.

De dokter zegt dat het van de spanning is, voornamelijk spierspanning dan. Soms voelt het gewoon dieper dan spierspanning, maar dat kan een idee zijn natuurlijk.

Mijn huisdokter zei me dat ze 300% zeker is dat het niet mijn hart is. Omdat alle testen vorig jaar normaal waren.

Ik probeer dan rationeel te denken en dan kan ik me in haar gedachten vinden. Er zal immers niks zijn anders was ik al omgevallen en ze baseerd zich ook op feiten.

10 minuten daarna denk ik, maar waarom houd dit zo lang aan het moet iets zijn toch?

Zoals ik al zei ik val niet in een deuk van de pijn, maar het is zeer onaangenaam en op verschillende plaatsen. Maar ik kan het niet triggeren door bepaalde bewegingen, hoesten of sporten, raar he.

20:08 11/02/2018

johannaxx

Je heeft veel stress gehad,en je ben aan het piekeren, en je kunt dat niet loslaten, dan kom je toch in een vicieuze cirkel terecht,

Goed dat je de ostheopatie een kans geeft,vraag haar/hem ook eens of die spanning zo op je spieren kan slaan,en welke oefeningen dan kunnen helpen,daar hebben zij toch veel ervaring mee,
Dat je dan wat rust in je hoofd krijgt,en misschien geeft dat dan ook rust in je lijf
succes

22:03 11/02/2018

• meer