Aanhoudend ongemak in borst | Forum

Terug

Forum

14:30 09/02/2018

Aanhoudend ongemak in borst

Hallo, Ik schrijf dit bericht omdat ik niet over mijn ongerustheid heen kom. In december merkte ik af en toe pijn naast men borstbeen links. Zowat op en af krampend blauwe plekkenpijn. Sinds 2 weken heb ik pijn in men rug, ribben soms links en soms rechts, naast het borstbeen soms links en soms rechts. Soms centraal achter het borstbeen. Ik ben niet kortademig en ik heb geen klachten tijdens het sporten of toch niet ernstig. Hoogstens een gewaarwording. Het doet ook niet allemaal echt pijn, maar is erg lastig. Doffe soms licht krampende pijn. Soms ook naar de bovenarm langs de oksel. Vorig jaar heb ik een maximale inspanningsproef gedaan ekg rust en inspanning enz. en alles was prima in orde. Voor een overslag ook een 24h holter en alles ok. Ik ben vorige week bij de huisarts geweest hiermee en ze zei me dat mijn hart prima is, dat dit op een jaar als 33 jarige ook niet plots kan dichtslibben. Cholesterol is perfect. Ze zei me ook dat ik een probleem aan het hart eerst zou voelen tijdens mijn looptrainingen of fitness. Ze heeft me ostheopatie voorgeschreven om mijn thorax los te maken. Gisteren de eerste sessie gehad en vandaag is alles stijf. Toch voel ik de pijntjes en soms licht krampende zeurende pijn nog af en toe erdoor. Ook niet heel de dag. Ik ben hier zo op gefixeert en ben zo ongerust dat ik hier raad wil vragen. Zou u toch een afspraak bij een cardioloog afdwingen bij de arts of zou dit echt spier en spanningsgerelateerd kunnen zijn. Ik ben het zo beu mezelf elke dag te moeten overtuigen dat ik niets aan mijn hart heb en dat het spieren zijn of zelfs psychologisch. Ik kan dit zonder zekerheid maar moeilijk loslaten. Ik kan de pijn ook niet echt triggeren door een bepaalde beweging te maken. Soms als ik even zon scheut heb beterd het wel als ik eens rek of mezelf verzet. Bedankt voor enige raad en hulp.
1
11

Je moet Inloggen om te reageren

Tom1984

Vermoedelijk zal het een combinatie van stress, spanning en hyperventillatie zijn. Ik heb soms ook snachts een snelle hartslag tot 90 slagen per minuut waar ik dan van wakker lig. Als ik dan opsta 110-115. Overdag en savonds gemiddeld 68-85.

Wat ik nog wel wilde vragen. Een volledige screening zoals ik gehad heb, hoelang is deze geldig als referentie? Dus een maximale inspannings analyse + 24h monitor. Is dat 5 jaar, 10 jaar? De dokter basseert zich nu lauter op die resultaten en verder inderdaad spanning en stress.

12:20 23/02/2018

johannaxx

Ik herken die snellere,soms bonzende hartslag ook wel, met name snachts bij inslapen is dit lastig, ik voel het ook erger op mijn linkerzij,dus probeer bij inslapen op mijn rechterzij te liggen,en het te negeren
Je bedoelt of je over enkele jaren weer een screening krijgt? Ik heb geen idee,dat is denk ik afhankelijk van je klachten,maar dit kun je beter vragen aan je huisarts,zij /hij s beter op de hoogte van al je klachten
Vraag ook eens aan huisarts of je hyperventilatie/stress/spanning de hartslag kan verhogen,dan zijn ontspanningsoefeningen misschien een idee,immers,overdag ben je bezig= afleiding,terwijl je door complete rust je focus meer op het hart gericht is
Groetjes

14:56 23/02/2018

Tom1984

Voor de volledigheid wil ik hier nog even toevoegen.
Deze nacht weeral erg slecht geslapen en deze morgen veel ongemak in de borst. Ik ben gaan werken, maar voelde me erg ongemakkelijk en ongerust. Uiteindelijk heb ik besloten deze mentale marteling na 2 maanden te stoppen en naar de spoed afdeling van het ziekenhuis te gaan. Ik heb mijn verhaal gedaan en ze hebben me helemaal onderzocht. Hartfilmpje, bloedafname, rx van longen en borst. Alle resultaten waren goed. De spoedarts zei me dat het de spiertjes van de binnenbekleding van de borst en tussen de ribben zijn die me parten spelen. Nu kan ik op zen minst het ergste scenario uit men hoofd schrijven en de spieren in de borst proberen te onspannen. Dat ik niet meer hoef na te denken over wat er nu wel of niet mis zou kunnen zijn, is ook daarbij een grote hulp denk ik. Het hoeft soms ook niet het ergste dat je denkt te zijn.
Ik geloof ook zeker dat ik nu minder slaap zal laten door gepiekeren en de angst voor iets met men hart.

16:27 27/02/2018

johannaxx

Fijn voor je Tom,dat zal een opluchting zijn!

16:44 27/02/2018

Michiel Eebes

De ziekte van Tietze…..dat zou de klachten ook kunnen verklaren…..

20:06 02/03/2018

• meer