Ondanks veel medicijnen blijft mijn bloeddruk langzaam stijgen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

17:04 13/03/2018

Ondanks veel medicijnen blijft mijn bloeddruk langzaam stijgen

Ruim twee jaar geleden heb ik een his ablatie gehad met het plaatsen van een pacemaker.

Langzaam is sindsdien mijn bloeddruk gaan stijgen ondanks veel medicijnen.  De onderdruk is steeds tussen de 93/ 109 en de bovendruk tussen 150/173.

Ik gebruik barnidipine 20 mg pd, valsarten 320 mg pd, atenolol 50. Ook nog fenprocoumon en simvastatine.

Ik maak me hierover nogal ongerust omdat de enige behandeling door de cardioloog is: weer een pil erbij.

Wat kan  de oorzaak zijn dat de bloeddruk, ondanks medicijnen toch zo hoog blijft?

En heeft het zin om  bv naar een vasculair arts te gaan?

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Hoop op een antwoord. Vriendelijke groet

M.M.

1
2

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Goede vraag. We zien helaas wel vaker dat de bloeddruk gedurende het leven verder stijgt ondanks medicatie. Bij een klein deel van de patiënten komt dit door wegneembare oorzaken, bij het grootste deel zit er niets anders op dan ophogen medicatie. Zelf kunt u natuurlijk ook wat doen, maar waarschijnlijk is dat al het geval: zorgen dat he op normaal gewicht zit, zoutloos eten etc. In uw geval is het verstandig om met uw huisarts of cardioloog te overleggen of het niet verstandig is om naar een eventuele oorzaak te laten zoeken door de internist of hypertensie specialist. Succes.

09:08 14/03/2018

miek-verheggen

Dank je wel Pim voor je antwoord.
Ik zal het inderdaad met de huisarts over een doorverwijzing hebben.
Vriendelijke groet
M.M.

21:56 15/03/2018