Boezemfibrileren | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:26 27/03/2018

Boezemfibrileren

Ik slik omaprazol 80mg 2x per dag, heb af en toe last van ritmestoornissen en dan neem ik een extra tablet maar dat geeft niet het gewenste effect en duurt het een dag voor ik weer een normale hartslag heb, hoelang kan ik wachten voor ik naar mijn huisarts moet gaan ? Heb in oktober 2015 een ablatie gehad en heb nu een paar keer per jaar last ritmestoornissen. 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Ik denk (en hoop) dat er sprake is van een misverstand. Omeprazol is een tablet voor maagklachten en niet voor ritmestoornissen.
Misschien bedoelt u sotalol.
Als u ritmestoornissen voelt, die moeten worden gestopt heeft het geen zin om naar de huisarts te gaan.
Als we er van uit gaan dat u boezemfibrilleren heeft, dan is de termijn om de ritmestoornissen te stoppen (als dat gewenst is) ook afhankelijk van het gebruik van bloedverdunners. Als u geen bloedverdunners gebruikt dan mogen de ritmestoornissen alleen binnen 48 uur gestopt worden; als u wel bloedverdunners gebruikt dan geldt deze termijn niet, en kan de ritmestoornis altijd gestopt worden.

21:52 27/03/2018