Boezemfibrilleren | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

13:44 27/03/2018

Boezemfibrilleren

Klopt het dat je nooit meer van boezemfibrilleren afkomt? Ik heb er al enige jaren last van. De aanvallen duren langer en komen frequenter voor. Leidt dit vanzelf naar hartfalen toe?

Vriendelijke groet,

José

1
8

Je moet Inloggen om te reageren

Pepijn Van der Voort

Een deel van de mensen met boezemfbilleren kunnen we er helemaal van af helpen. Bij een ander deel van de mensen kunnen we de klachten met een kleine operatie en soms medicatie een heel stuk verbeteren.
Tot slot is er een groep mensen bij wie we het boezemfibrilleren niet meer weg krijgen, maar ook deze mensen kunnen we qua klachten goed helpen.

Het antwoord op Uw vraag luidt dus “nee”. En boezemfibrilleren hoeft ook geen hartfalen te geven, mits goed behandeld. En als ik zie hoe u uw klachten beschrijft, denk ik dat er een grote kans is dat we u helemaal kunnen genezen.

Misschien zijn er andere lezers die willen beschrijven hoe het met hun boezemfibrilleren is gegaan, om u een beetje vertrouwen te geven….?

13:49 28/03/2018

Leonie Pijnenburg-dewez

ik heb op 19 januari j.l. een hartoperatie in het CATHARINA ZH ONDERGAAN ( MIJN 2e ). nu heb ik een biologische mitralisklep gekregen en een ‘'ring’' om de tricuspidalis. IK ZOU DAN NA 3 MAANDEN GEEN BLOEDVERDUNNERS MEER HOEVEN TE SLIKKEN. NU ZEGT MIJN CARDIOLOOG, DR.LAMMERS (ELKERLIEK ZH) DAT IK VANWEGE MIJN BOEZEMFLUDDER TOCH DE BLOEDVERDUNNERS MOET BLIJVEN SLIKKEN ! dan had ik ook een METALEN KLEP KUNNEN NEMEN WANT DIE GAAN LANGER MEE!
GRAAG UW ANTWOORD!
MEVR DRS.L.PIJNENBURG-DEWEZ

17:46 10/04/2018

TVi

In december 2016 heb ik een MINI-MAZE operatie ondergaan in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Daarna nog drie maanden medicatie gebruikt. Inmiddels volledig klachtenvrij (mijn hart dan ….) en geen medicatie meer. Dus ik ben volledig van het boezemfibrilleren af. SUPER.

12:00 11/04/2018

Nico

Beste Jose,
Ik ben vorig jaar november voor een ablatie gegaan. Ik had daarvoor ook veel last van boezemfibrilleren.
Na de operatie en een paar weekjes thuis weer op de fiets naar het werk en tot heden geen boezemfibrilleren of overslagen meer gehad.
Normaal gesproken ga je na 3 maanden van de pillen af maar van wegen mijn vergrote boezem had de cardioloog samen met mij besloten om dit te verlengen met 3 maanden dus over ongeveer 2 weken ga ik van de pillen af en ga er vanuit dat het weer goed zal zijn met het hart.

Hiermee wil ik jou dan op de hart drukken laat je verwijzen naar de cardioloog om je te laten helpen aan jou boezemfibrilleren.
Tegen narcose zag ik enorm op en ook het feit dat ze in je motortje bezig zijn.
Al met al is het mij enorm meegevallen en de narcose was echt waar geweldig.
Ik wens jou in ieder geval alle succes en beterschap toe.

15:10 17/04/2018

Wanda Van Hengel-Blok

Heb in 2009 een ablatie ondergaan in Nieuwegein.
Had na een aantal weken energie voor 10.
Nu sinds een aanral maanden wat last van onregelmatigheden. Ik slik wel medicatie en bloedverdunners nog omdat de ablatie niet voor 100 procent de onregelmatigheden weg heeft gehaald.
Ik zou een 2e ablatie wel willen proberen maar dan wel met een narcose want die had ik toen niet en vond het wel zenuwslopend. Ik hoop er ooit toch helemaal vanaf te komen. Ik ben nu 57.

13:42 23/04/2018

• meer