Cryoablatie | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

19:19 27/03/2018

Cryoablatie

beste cardioloog,

Ik heb cryoablatie gehad in olvg,ivm boezemfibrilleren half jaar geleden, dag na thuiskomst  NSTEMIE,heeft het een met het ander te maken? Volgen mijn elektrofysioloog niet, had dan tijdens moeten gebeuren.Abberant verlopende RCX, niet maligne.Ablatie niet helemaal gelukt, 2e keer.Hoe groot is kans op herhaling infarct. Ben 70jr, Maximaal matige MI.Dank u voor de aandacht.

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Otterspoor

Geachte heer/mevrouw,

U vertelt dat u zowel boezemfibrilleren heeft als een hartinfarct doorgemaakt. Beide zaken komen veel voor bij mensen van 70 jaar en ouder. Het hartinfarct heeft mijns inziens niet met de ablatie te maken. Zeker niet als er een duidelijke verklaring voor uw hartinfarct was, zoals aderverkalking van de kransslagaderen. De kans op herhaling is heel klein, maar wel groter dan bij mensen die geen hartinfarct hebben doorgemaakt. U krijgt medicatie om dit te voorkomen.

vriendelijke groeten,
Luuk Otterspoor

20:41 29/03/2018

Wanda Van Hengel-Blok

Goedemiddag

Ik ben een vrouw van 57. In 2007 kreeg ik last van boezemfibrilleren. In 2009 ablatie gehad in Nieuwegein.
Vanaf toen sotalol 40 mg 2x daags en later opgehoogd
Naar in de ochtend 40 en avond 80 mg sotalol en 1 valsartan 80 in de ochtend. Ook de bloedverdunners uiteraard. Het is jaren eigenlijk heel goed gegaan en buiten af en toe een onregelmatigheid van een paar minuten is het goed te doen. Nu heb ik in januari een flinke griep gehad en nu heb ik opeens weer last van overslagen en af en toe dat mijn hart heel snel gaat.
Niet voor lang maar ik wordt er wel licht van in mijn hoofd
En zeker in de auto wordt ik er onzeker van. Volgens huisarts kan dit met de griep te maken hebben die ik geb gehad.en moet ik nog herstellen maar nu is het inmiddels bijna april en weg is het zeker nog niet. Moet ik afwachten of toch weer verwijsbrief voor cardioloog vragen.
Mijn laatste controle was in 2016 omdat het steeds goed ging hoefde ik niet meer terug te komen bij haar.
Graag uw mening

14:19 31/03/2018