Ritmestoornis? | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

20:36 01/04/2018

Ritmestoornis?

Goedenavond, 

Ik heb een vraagje. Onlangs zijn tijdens een ziekenhuisopname periodes van zowel een normale hartslag, bradycardie als ook tachycardie geconstateerd. Ik had hierbij ook last van pijn op de borst die enkele uren aanhield. Was dit een ritmestoornis? Of wat zijn precies kenmerken van een ritmestoornis? 

Er is een ecg gedaan, maar die werd pas gedaan op moment dat de pijn al weg was en mijn hartslag grotendeels genormaliseerd was. Hier kwam dus niet zoveel uit. Graag wil ik weten of dit een ritmestoornis was, of waar ik een ritmestoornis aan kan herkennen. 

Ik ben bekend met een geleidingsstoornis die een wat hoger risico geeft op ritmestoornissen, vandaar de vraag. 

Bij voorbaat dank!

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Lukas Dekker

Er worden boeken vol geschreven over uw vraag. Met een ritmestoornis wordt bedoeld dat het hart te snel (tachycadie) of the langzaam (bradycadie) klopt. Het normale ritme wordt ook wel sinusritme genoemd.
Er zijn zeel veel vormen van ritmestoornissen. Sommige geven klachten, andere niet, sommige zijn gevaarlijke, andere niet.
Ik kan niet vertellen of u een ritmestoornis had op dat ene moment in het ziekenhuis. Alleen uw behandelend cardioloog kan u daar antwoord op geven.

13:10 03/04/2018