Coronair Spasmen en Imigran Prikpen | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

11:11 22/04/2018

Coronair Spasmen en Imigran Prikpen

Vanaf vorig jaar april heb ik last van druk op de borst. ECG liet niets zien. De pijn op de borst bleef. Na een hartfilmpje werd een ontstoken hartzakje gediagnositeerd. Veel medicatie volgde, om later, tijdens een second opinion in de VU, te horen dat alle medicatie moest stoppen. Het onstoken hartzakje zal over zijn denk ik, en Coronair spasmen werd gediagnositeerd. Mijn neuroloog vertelde dat de Imigran prikpen die ik, zo nodig, gebruik voor CLusterhoofdpijn, niet meer mag gebruiken, daar deze haaks staat op de Nitro spray qua werking. Deze twee mogen absoluut niet samen worden gebruikt, mocht dat nodig zijn. Hij vertelde ook dat Imigran juist Coronair spasmen kan veroorzaken. Mijn cardiologe heeft daar niets over verteld, ook niet dat ik moest stoppen met Imigran, met bovenstaand vermeld.

Is het bekend dat Imigran, Cornonair spasmen kan veroorzaken? Is er ook nog andere medicatie die men moet laten bij Coronair spasmen? En kan het over gaan, heb er vooral in rust last van. Met dank voor uw antwoord. 

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Het klopt dat coronair spasme als bijwerking van imigran of soortgelijke middelen kan optreden. Zo zijn er ook nog andere middelen als ergotamine (ook gebruikt bij migraine) die bijwerking coronair spasme kunnen geven.
Het klopt dat de nitro spray een tegengestelde werking heeft, maar juist in geval van coornairspasme is en blijft nitrospray een goed medicament bij een aanval van pijn op de borst.
Tot slot: ja, de klachten van coronairspasmen kunnen overgaan, maar bij wie dat wel en bij wie dat niet gebeurt is niet te voorspellen.

18:42 22/04/2018