geen nacht zonder heftige overslagen | Forum

Terug

Forum

11:13 29/04/2018

geen nacht zonder heftige overslagen

Hoi,

Ik blijf sinds 5 maanden continu overslagen houden. Overdag waar ik wel wel mee dealen, maar ook iedere nacht en die zijn gekmakend. Iedere nacht wakker met een klap door een overslag, en dat triggert nieuwe overslagen die eigenlijk pas weer/minder waarneembaar worden, als ik opsta. Midden in de nacht :-/
Ik vind het enorm frustrerend dat er schijnbaar weinig aan gedaan kan worden want ze breken mijn leven af.
Mijn vraag: zijn er écht geen (alternatieve) behandelopties meer?
Ik heb nu gehad:
- verapamil: 3 maanden, geen effect.
- psychosomatische fysio; hartcoherente ademhaling - geen effect
- geen alcohol, caffeine, weinig zout, veel gevarieerd met voeding - geen effect
- werktstress is weg want ik werk niet meer door geen nachtrust, angst en labiel.

Wat zijn nog opties?
- Andere medicatie? Ik lees vaak Bisoprolol tegen? Andere betablockers?
- Dietist en hele voedingspatroon doorlichten?
- Ablatie?
- ???

Mijn cardioloog stuurt mij telkens weg met 'leer er maar mee leven, doei'. Ablatie noemt-ie nooit. Ik kan hier niet mee leven want t maakt zoveel kapot. Ik voel continu verlammende angst en verdriet en geniet nergens meer van.
Alvast veel dank voor jullie reacties, ik hoop zo op iets waar ik mee een beetje aan kan vastklampen..

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Feetje

Je kan het ondersteunen met algemene maatregelen. Niet in plaats van medische hulp, overigens.
Allereerst is je voedingspatroon belangrijk. Matig met snelle suikers en verder complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Voorzichtig met tyraminerijke voedingsmiddelen en verder met stoffen als smaakversterker en zoetstoffen. Zout heb je, met mate, nodig maar beter wel zeezout.
Bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen je algehele gezondheid ondersteunen.
Verder is het zo dat calciumblokkers en bètablokkers de aanmaak van melatonine remmen en zorgen voor tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, waaronder Q10. Wat aanvulling kan in elk geval schelen.

20:14 09/05/2018