Vraag | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

14:55 10/05/2018

Vraag

Hoi,

afgelopen september ik een hartinfarct gehad en een hartstilstand.

Dit gebeurde vanwege een dichte linkerkransslagader en om dit probleem op te lossen is er 1stent geplaatst. Er is nauwelijks schade aan mijn hart en andere aders zijn in orde.

Ik slik met behoorlijk weerzin de volgende medicatie: Brillique en acetylsalicylzuur, perindopril en crestor rosuvastatine. Deze weerzin vanwege het gevoel dat het best gek is om bloeddrukverlagers te slikken terwijl er nooit geen hoge bloeddruk  is geweest, en cholesterol verlagers terwijl er nooit een verhoogd cholesterol is geweest. En het probleem is verholpen met het plaatsen van de stent en mijn hart en vaten zijn in prima conditie. Maar goed, afgesproken om in ieder geval 1 jaar rond te blijven slikken. Maar heb een andere vraag: mag ik wel ayahuasca drinken? Dit helende plant medicijn uit de Amazone bevat DMT en een MAO-remmer. Ik heb al 7 keer eerder aya gedronken en er altijd prima opgereageerd.

0
1

Je moet Inloggen om te reageren

Pim Tonino

Beste,

Ik heb ayahuasca op moeten zoeken aangezien ik het niet kende.
Of ayahuasca interfereert met uw medicatie weet ik niet. Ik verwacht van niet, maar het is raadzaam om dat met uw apotheker te bespreken.
Wel kan ayahuasca heftig braken veroorzaken zag ik. In geval van heftig braken is uw medicatie die u ingenomen heeft voor uw bloedvaten van het hart die dag in ieder geval niet meer betrouwbaar beschermend.
Zonder zekerheid (na navraag bij uw apotheker bijvoorbeeld) zou ik het gebruik afraden.

17:45 10/05/2018