Vraag | Vraag het ons

Terug

Vraag het ons

12:28 11/05/2018

Vraag

Beste lezer, ik ben benieuwd of u me advies kunt geven. In de afgelopen weken ben ik begonnen met iets intensiever te sporten. Ben nu regelmatig benauwd met pijn op de borst, arm en nu recent ook tussen de schouderbladen. Gelukkig doet de nitro spray zijn werk, maar door de toevoeging van de voor mij nieuwe pijn tussen de schouderbladen vraag ik me af of ik de klachten serieus moet nemen. 

Een paar jaar geleden heb ik dezelfde soort klachten gehad en is er bij onderzoeken van een cardioloog (2014) nooit een duidelijke diagnose uit gekomen, al zijn er gelukkig geen vernauwing in de grote vaten.

Waarom ik het vraag of ik het nu serieus moet nemen is omdat de onderzoeken van toen veel tijd en energie hebben gekost en niet zoveel helderheid hebben gegeven, wat een ontmoedigend karakter heeft. Maar omdat het nu anders voelt en vanwege een ruime familiaire belasting wil ik ook niet mijn hoofd in het zand steken. Maar wellicht is het allemaal te verklaren vanuit het hebben van een slechte conditie en die nu proberen op te krikken en is het gewoon een kwestie van de aanhouder wint. Vandaar mijn vraag of iemand mee kan denken wat nu de beste weg vooruit is. 

Hartelijk dank! 

0
2

Je moet Inloggen om te reageren

Maria Van Eijck

Hoe vervelend ook. Maar om het zeker te weten kun je het beste via de huisarts kijken wat er nodig is. En het klopt dat het traject dan wat langer kan duren. Voor je uitsluitsel hebt of het door het hart komt of inderdaad te weiden is aan een verminderde conditie.

16:29 11/05/2018

SSRR

Heel veel dank voor de reactie, ik ga er achteraan!

22:19 11/05/2018